سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح قرمز از کاهش ۱۲ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا در چهار استان شمال غرب خبر داد که منجر به خسارت شدید به صنعت کشاورزی می شود.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶ 30 March 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح قرمز از کاهش ۱۲ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا در چهار استان شمالغرب خبر داد که منجر به خسارت شدید به صنعت کشاورزی می شود.

بر اساس این هشدار دمای هوا از جمعه تا یکشنبه در استان های اردبیل، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و زنجان بین ۱۲ تا ۱۵ درجه کاهش می یابد.
این شرایط سبب بروز اثر مخاطره آمیزی همچون صدمه به شکوفه‌ها و جوانه‌های درختان می شود که نیاز به اقدامات پیشگیرانه دارد.
کاهش دما برای جمعه در استان اردبیل و شنبه و یکشنبه در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان روی می دهد.
توصیه می شود برای مواجهه مناسب با این شرایط تدابیر لازم نظیر «استفاده از کود‌های ضد سرمازدگی در باغ، ایجاد پوشش (پلاستیک، کاه، مالچ و غیره) در باغات برای کاهش اتلاف حرارت از سطح خاک، استفاده از ماشین‌های مولد باد در باغات به منظور ایجاد وارونگی دمایی و جایگزین کردن لایه هوای سرد سطحی با هوای گرم بالایی، مه پاشی در باغ به منظور جلوگیری از آسیب یخ زدگی، انجام آبیاری به منظور افزایش ظرفیت خاک برای ذخیره گرما و بهبود هدایت گرما به سطح خاک، استفاده از بخاری‌های باغی برای ایجاد گرما در لایه هوای اطراف درخت اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار