رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: یکی از شیوه هایی که اوقات فراغت افراد یک جامعه را پر کرده و بسیاری از ضعف ها و کمبودهای جسمانی و روانی را رفع می کند، ورزش و تفریحات سالم است.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸ 15 March 2023

 

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نقی پور در خصوص برگزاری مسابقات جام پرچم که متولی اصلی آن سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه می باشد، عنوان کرد: برگزاری چنین مسابقاتی برای نوجوانان فرصتی فراهم می کند که نقش بسزایی در پیشرفتشان دارد.

وی پتانسیل بالای شهرارومیه در ورزش را نعمتی برای این شهر قلمداد کرد و افزود: کم کاری ما در قالب ورزش همگانی ، آسیب های جبران ناپذیری برای ورزش ایران وارد می کند، برای مثال شهر ارومیه همیشه یک پای ثابت در تیمهای ملی والیبال بوده و هست و بدون تردید اگرامروز مسابقات جام پرچم در شهر ارومیه برگزار نشود، نوجوانان مستعد فرصت خودنمایی را از دست می دهند.

نقی پور با تاکید به برگزاری منظم مسابقات جام پرچم در هر سال، اظهار داشت: چنین مسابقاتی فضایی ایجاد می کند که توام با محیط صمیمانه و مطلوب ورزشی است و چنین فضایی برای ایجاد روابط انسانی و شکل گیری روحیات یک نوجوان تاثیرگذار است که ماحصل آن برقراری ارتباط با سایر افراد و سازگاری بهتر در زندگی روزانه با افراد مختلف خواهد بود.

وی ورزش در جامعه، جهت ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی را مهم برشمرد و تصریح کرد: در دنیای کنونی پرداختن به ورزش همگانی بسیار حائز اهمیت بوده و باید همیشه قابل بررسی باشد ، مبنای تربیت جسم و روح یک ورزشکار در سنین نوجوانی گذاشته می شود و بسیاری از آثار نامطلوب محیط اجتماعی و نظایر آن با استفاده از ورزش کاهش یافته و حتی به طور کلی از میان می رود.

محمد نقی پور رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با بیان اینکه برگزاری مسابقات جام پرچم بدون اخذ هزینه ورودی کاملا رایگان برگزار می شود اظهار کرد: هدف از برگزاری رایگان مسابقات این است که هیچ مستعدی در رشته های جام پرچم از این فرصت ایجاد شده محروم نباشد، ما با انگیزه ای که برای این نوجوانان اعم از تجلیل و اهدا لوح و جایزه و معرفی استعدادهای برتر، ایجاد میکنیم امید آن داریم این نوجوانان در کنار ورزش و با خود ورزش زندگی کنند و آینده ورزش این مرز و بوم را به زیبایی ترسیم کنند.

گفتنی است هر سال در سطح شهر ارومیه با همت سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه مسابقات جام پرچم در رشته های ورزشی والیبال ، شنا و تکواندو بصورت رایگان برگزار می گردد و امسال دومین دوره مسابقات جام پرچم در حال برگزاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار