در واحد های تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی برای ۲۷ هزار و ۶۵۰ نفر زمینه اشتغال فراهم شده است.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۸ 03 March 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در آذربایجان غربی ۳۵ شهرک و ناحیه  صنعتی وجود دارد که از این تعداد ۲۲ شهرک و ۱۳  عدد ناحیه صنعتی هستند.

۱ هزار و ۵۵۹ واحد تولیدی در این شهرک ها و نواحی صنعتی به بهره برداری رسیده که از این میزان ۱۳۰۳ واحد فعال هستند و ۲۵۶واحد نیز راکد هستند.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت:  کل مساحتی که شهرک ها و نواحی در بر می گیرند ۲ هزار و ۴۷۶  است.  کرمی افزود: در آینده ای نزدیک ۲۱شهرک و ۶ نواحی  به این تعداد اضافه می شود.

در مجموع در واحد های تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی برای ۲۷ هزار و ۶۵۰ نفر اشتغال آفرینی شده است.

عضو هیات مدیره شرکت شعرک های، صنعتی استان نیز در این زمینه گفت: امسال ۵۵ واحد راکد به رونق افتاد و در بیشتر شهرک های استان زمینهای فاز دوم نیز خریداری شده است

آقای  گرمیانی افزود:  بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان در این زمینه جهت توسعه شهرک ها اختصاص داده شده است.

اما با وجود همه این ظرفیت های کم نظیر اقتصادی و صنعتی مواردی که در برنامه ششم کشور برای توسعه شهرک ها در نظر گرفته شده هنوز محقق نشده است.

از جمله این موارد می توان به اختصاص ۳۰ درصد از ۳ درصد مالیات بر ارزش افزوده ای که به شهرداری ها اختصاص داده شده برای توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی،  اختصاص ۲۰ درصد از محل افزایش نرخ برق به توسعه برق رسانی به این شهرک ها و اختصاص۴۰ درصدتسهیلات اعطایی بانک ها به واحد های صنعتی اشاره کرد.

۲۸ واحد فن آور و دانش بنیان نیز در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک الکترونیک و صنایع غذایی مستقر شده اند که نشان از توسعه حضور شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی استان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار