دومین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان با برگزاری آئین افتتاح این مسابقات در ارومیه، به صورت رسمی آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۴ 28 February 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، این مراسم با یک دقیقه سکوت به احترام جان باختگان زمین لرزه خوی، ترکیه و سوریه و یکی از مدیران درگذشته وزارت ورزش و جوانان در سانحه بالگرد آغاز شد .
سرگروه تیم ملی جوانان کشورمان به نمایندگی از بازیکنان 12 تیم حاضر، سوگندنامه مسابقات را قرائت کرد و سپس تیم های شرکت کننده در دومین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان رژه رفتند.
رئیس کنفدراسون کبدی آسیا و نایب رئیس کنفدراسیون جهانی این رشته در مراسم افتتاحیه برگزاری این دوره از رقابتها را فرصت مناسبی برای توسعه این ورزش در کشورعنوان کرد و گفت ؛ با تمام توان تلاش می کنیم در سطوح مختلف از جمله مسابقات باشگاهی نیز میزبانی کنیم.
آقای اورسجی انتخاب خود به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس فدراسیون آسیایی را اتفاق مهمی در این رشته دانست و گفت برگزاری چنین مسابقاتی توانست ظرفیت های کبدی ایران را برای جهانیان بیش از پیش نمایان می کند.
آقای محمد سرور دبیرکل کنفدراسیون کبدی آسیا نیز با تقدیر از میزبانی شایسته ارومیه در این دوره از مسابقات، آذربایجان غربی و شهر نقده را از قطب های ورزش کبدی دانست و بر توسعه این ورزش در بین جوانان کشورمان تاکید کرد.
آقای ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم پیام این مسابقات را صلح و دوستی عنوان کرد و گفت؛ تلاش می کنیم رشته کبدی در استان بیش از پیش تقویت شود.
مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان با اجرای چند برنامه فرهنگی به پایان رسید و پس از آن دو تیم ایران و چین تایپه رقابت خود را آغاز کردند که در پایان تیم ملی کبدی جوانان کشورمان توانست چین تایپه را با نتیجه 62 بر 25 شکست دهد.
در نخستین روز این رقابت ها چین تایپه 42 بر 40 اوگاندا را شکست داد، عراق 56 بر 39 کنیا را مغلوب کرد، بنگلادش 69 بر 48 تایلند را برد و دیدار پاکستان و نپال 61 بر 41 به سود پاکستان به پایان رسید.
این مسابقات تا 14 اسفند ادامه خواهد داشت.
در دور نخست مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان که در سال 98 در کیش برگزار شد تیم ملی ایران با اقتدار به مقام قهرمانی دست یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار