در جلسه گلریزان ستاد دیه آذربایجان غربی مطرح شد:
سال گذشته با کمک همه نهادها و افراد خیر و نیکوکار بیش از ۳۳ میلیارد تومان برای آزاد سازی ۷۰۳ تن از زندانیان جرایم غیر عمد مالی آذربایجان غربی جمع آوری شد .
کد خبر: ۱۰۹۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۱ 28 February 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس هیات امنای ستاد دیه و رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در جلسه گلریزان ستاد دیه استان با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز این روزها را فرصتی برای دستگیری از زندانیان جرائم غیر عمد مالی دانست و گفت: سال گذشته در مجموع با کمک همه نهادها و افراد خیر و نیکوکار بیش از ۳۳ میلیارد تومان از خیران برای آزاد سازی ۷۰۳ تن از زندانیان جرایم غیر عمد مالی توسط خیران و نیکوکاران جمع آوری شد و این زندانیان آزاد شدند.

آقای عتباتی افزود: ۵۰۲ تن از محکومان مالی غیر عمد در زندان های استان هستند و خانواده های آنان متاثر از این بازداشت ها در شرایط سختی به سر می برند که نیازمند کمک خیران هستند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نیز ۱۱ میلیارد تومان برای آزاد سازی زندانیان جرائم کمتر از ۲۰۰ میلیون تومان کمک کرده است.

مدیرکل زندان های آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به این که زندانیان جرایم مالی غیر عمد بزه کار نیستند بلکه بدهکار هستند گفت: ۳۰۰ تن از زندانیان جرایم غیر عمد مالی در جشن گلریزان سال گذشته آزاد شدند.

آقای فتحی با بیان این که این تعداد زندانی با کمک ۱۵۵ میلیارد تومانی آزاد شده اند افزود: در جشن گلریزان سال گذشته ۲۳ میلیارد تومان کمک بلاعوض توسط خیران جمع آوری شد، ۲۶ میلیارد تومان نیز شاکیان از حق خود گذشت کردند، ۷۹ میلیارد تومان احکام اعسار توسط قضات صادر شده و بانک ها نیز تسهیلات لازم را در این زمینه ارائه کرده اند.

ماموستا کلشی نژاد امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این جلسه نکاتی را پیرامون تاکیدات قرآنی و روایی کمک رسانی به مستمندان و نیازمندان عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار