جمعه پنجم اسفند
دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه گفت: بهره‌برداری رسمی از سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه روز جمعه هفته جاری با حضور رئیس‌جمهورآغاز می شود.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۶ 22 February 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آقای معتمدیان در تشریح این خبر گفت: مراسم بهره‌برداری رسمی از  سامانه آبرسانی به دریاچه ارومیه، شامل تونل و کانال آبرسانی روز جمعه پنجم اسفند با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، و برخی مسئولان کشوری واستانی برگزار می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه در روز عید مبعث مراحل آب اندازی آزمایشی و تست عملکرد تونل و کانال انجام شد افزود: در این عملیات آب با  عبور از36 کیلومتر تونل- 11 کیلومتر کانال انتقال و 28 کیلومتر در مسیر رودخانه گدار وارد دریاچه ارومیه شد. 

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در ادامه با قدردانی از زحمات مجموعه وزرات نیرو،شرکت آب نیرو و قرار گاه خاتم در تکمیل این پروژه مهم گفت :این پروژه جزو برنامه های اصلی و موثر احیای دریاچه ارومیه ، و یکی از مطالبات مهم مردم منطقه و کشور است و تا کنون برای اجرای این پروژه مهم 35هزار میلیارد  ریال هزینه شده است.

سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه، متشکل از تونل انتقال ۳۶ کیلومتری و کانال ۱۱ کیلومتری است که قابلیت آبرسانی حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب مازاد به دریاچه ارومیه را در سال دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار