مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از برنامه ریزی برای افزایش واحد‌های بوم‌گردی استان به ۱۰۰ واحد خبرداد.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷ 18 February 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: تعداد واحدهای بوم‌گردی استان با برنامه ریزی مناسب و جذب سرمایه گذار باید از ۳۲ باب به ۱۰۰ باب در مدت یک سال برسد چرا که انجام سفرهای ارزان‌قیمت مورد تاکید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده و واحدهای بوم‌گردی به دلیل به‌صرفه بودن هزینه‌ها یکی از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای اقامت است.

آقای  صفری، در جلسه هم‌اندیشی با روسای ادارات  شهرستانی اظهار کرد: باید بانگاه علمی وحرفه‌ای همراه با تعهد، بهره‌وری اداره‌کل را افزایش داد و ایجاد تعامل با دستگاه‌ها و نهادها یکی  دیگر از اولویت‌های روسای شهرستان‌ها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: با برگزاری جلسات مستمر با شهرداری و شورای شهر ارومیه، سازمان منطقه آزاد ماکو، شهرداری و شورای شهر خوی، شهرداری و شورای شهر مهاباد به توافقات خوبی برای همکاری‌های مشترک رسیده‌ایم.

او با بیان اینکه بسیاری از محوطه‌های ثبت ملی استان تعیین حریم نشده است،  ادامه داد: در بازه زمانی ۲ ساله باید بتوانیم تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی استان  را تعیین حریم کرده و تابلوهای میراث‌فرهنگی را در این مکان‌ها نصب کرد که البته برای این امر مهم نیاز به جذب اعتبارات مناسب از منابع ملی و استانی است.

صفری گفت: برنامه‌ریزی مناسب و خلاقانه‌ای برای ایام نوروز انجام شود چرا که امسال ایام نوروز متقارن با ایام ماه مبارک رمضان بوده و برنامه‌ریزی مناسب این روزها را می‌طلبد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: ایجاد خوشه در حوزه صنایع‌دستی باید ایجاد شود و  تعداد رشته‌های صنایع‌دستی در این طرح در فاز اول   پنج رشته در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: پس از انجام خوشه‌بندی آموزش و ترویج این رشته‌ها، بازاریابی و تشکیل تعاونی‌های صنایع‌دستی در دستور کار خواهد گرفت وبه نظر می‌رسد با اجرای این طرح دو مشکل عدم وجود بازار و حاشیه سود پایین حوزه صنایع‌دستی رفع خواهد شد.

صفری تشکیل و تقویت انجمن‌های میراث‌فرهنگی در تمام شهرستان‌ها و روستاهای استان،  پيگيری مصوبات سفر استاندار به شهرستان‌ها، تهیه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای مناسب، توجه ویژه به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و را از جمله دیگر اولویت‌های پیگیری روسای ادارات شهرستان‌ها برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار