مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تقاطع سه راهی محمدیار نیمه نخست سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: روند اجرایی تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار بیش از ۸۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.
کد خبر: ۱۰۹۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۶ 15 February 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سید محسن حمزه‌لو در نشست با اصحاب رسانه، بیان کرد: نقده شاهراه ارتباطی کریدور بزرگراهی غرب کشور به سمت پایانه‌های مرزی است

وی با اشاره به اینکه راه محور توسعه بوده و یکی از عوامل توسعه استان به شمار می‌رود، گفت: توسعه فعالیت کارگاه‌های راهسازی، تعریض و چهارخطه کردن محورهای مواصلاتی آذربایجان‌غربی سرعت می‌گیرد و کلنگ‌زنی ۸۸ کیلومتر راه با ۱۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده گواه بر این مساله است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای جاده‌ها برای رشد و توسعه استان جزو اولویت‌‌هاست، ادامه داد: طی روزهای گذشته پروژه راهسازی با ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در نظر گفته شده در شهرستان تکاب کلنگ زنی شد و این امر نشان از اهمیت توسعه راه‌های ارتباطی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص آغاز عملیات اجرایی محور سه‌راهی محمدیار- بناب، اظهار داشت: نقده محل تلاقی کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده و تقویت زیرساخت‌های استان برای پذیرش مسافران و فعالیت پایانه‌های مرزی استان از مسائل مهم است.

وی با اشاره به اینکه روند اجرای طرح تقاطع سه راهی محمدیار با جدیت دنبال می‌شود و این محور یکی از تقاطع‌های مهم به شمار می‌رود، افزود: در جنوب استان، پرتلفات ترین مسیر سه‌راهی محمدیار بوده و در نیمه نخست سال آینده تقاطع سه راهی محمدیار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: تقاطع غیرهمسطح سه‌راهی محمدیار معظل ترافیکی در کریدور بزرگراهی غرب کشور را رفع می‌کند و زمینه ارتباط نقده به بناب را تسهیل می‌کند.

وی افزود: بهره‌برداری از این طرح در کاهش بروز تصادفات و تلفات جاده‌ای نقش موثر و ویژه دارد.

حمزه‌لو با اشاره به طرح بزرگراه نقده-پیرانشهر-تمرچین، ادامه داد: بزرگراه بین‌المللی نقده_پیرانشهر_تمرچین به دلیل بازگشایی پایانه مرزی برای تردد زائران اربعین و همچنین در راستای اقتصادی شدن زیرساخت‌های حمل و نقلی در پایانه مرزی تمرچین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به پروژه احداث آزادراه ارومیه - تبریز، اظهارداشت: این طرح به طول کلی ۱۶۴ کیلومتر و در ۶ قطعه تعریف شده و قطعه یک و ۲ در حوزه آذربایجان‌غربی و قطعه سه تا ۶ در حوزه آذربایجان شرقی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اتصال شهر ارومیه به شبکه آزادراهی کشور، ارتباط آذربایجان شرقی به پایانه مرزی سرو و کریدور بزرگراهی غرب کشور و نقش پدافندی غیرعامل از مهمترین اهداف توسعه این محور است.

وی اظهار داشت: پرونده مسکن مهر در آذربایجان‌غربی بسته شده و هیچ واحد نیمه‌کاره زیر نظر راه و شهرسازی وجود ندارد.

وی ادامه داد: از ۵۱ هزار واحد مسکن مهر تنها ۹۷۵ واحد باقی مانده و تمام واحدها به متقاضیان تحویل داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: واحدهای باقی مانده تعاونی‌ساز بوده و عمده مشکلات تعاونی های آن مربوط به اعضا و هیات مدیره بوده است.

حمزه‌لو افزود: همکاری نکردن اعضا در تکمیل آورده و اختلاف مالی و حقوقی از دلایل زمان‌بر شدن طرح مسکن مهر در استان است.

وی در خصوص ارائه خدمات زیرساختی به مساکن مهر شهرستان نقده، افزود: ۱۶۵ تن قیر برای آسفالت محوطه‌های شهرستان نقده قیر رایگان اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نقده، گفت: سهمیه این شهرستان، ساخت هفت هزار ۲۷۳ واحد مسکونی است.

حمزه‌لو گفت: ۶ هزار و ۹۷۲ خانوار متقاضی نهضت ملی مسکن بوده که از این تعداد یک‌هزار و ۶۳۰ خانوار واجد شرایط نهایی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار