مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های بنیاد استان در ایام الله دهه فجر گفت: ۸۰عنوان برنامه در دهه فجر انقلاب اسلامی در استان برگزار می شود .
کد خبر: ۱۰۹۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 31 January 2023

حجت الاسلام داود میرزایی در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برنامه های بنیاد شهید استان در ایام الله دهه فجر اظهار کرد: ۸۰عنوان برنامه در دهه فجر انقلاب اسلامی در استان برگزار می شود که دیدار با خانواده شهدا، برگزاری یاد واره ها، تجلیل از گروه های جهادی، ایثارگری ، پخش مستند و فیلم کوتاه ، احرای طرح سپاس و پایش سلامت افراد تحت پوشش بنیاد شهید از جمله این برنامه ها هستند. وی افزود: در زلزله اخیر خوی نیز طبق برآورد اولیه ۴۵۰ خانوار آسیب دیده از زلزله شناسایی شده اند که واحد های مسکونی آنها ۲۰ تا۸۰ درصد آسیب دیده اند که برای آنها تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در دو زلزله آبان و دی امسال خوی نیز ۲۴۰واحد مسکونی خانوارهای تحت پوشش بنیاد شهید خسارت دیدند که ۵ واحد تخریبی و مابقی تعمیری بودند. وی با اشاره به اینکه در استان ۱۲هزار شهید بومی ثبت و شناسایی شده است،تصریح کرد: ۶۹۴ نفر از این شهدا زن و ۹ هزار و ۳۴۶ شهید مرد هستند.

حجت الاسلام میرزائی کل افراد تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی ۱۳۸هزار و ۵۶نفر اعلام کرد و گفت: در استان ۸ هزار و ۲۱۴نفر جانباز بالای ۲۵درصد و ۱۲ هزار و ۴۰۸جانباز زیر ۲۵درصد داریم. 

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی یاد آور شد: طبق قانون یک درصد از بودجه دستگاه ها باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به بنیاد شهید اختصاص یابد که تاکنون این اتفاق نیفتاده و تخصیصی صورت نگرفته است. 

وی با تاکید به اینکه در سال جاری ۲۱۵میلیارد تومان برای وام اشتغال استان  تخصیص یافته که ۱۲۰نفر به بانک جهت دریافت وام معرفی شدند، اظهار کرد: در سال جاری سهم استان برای پرداخت وام مسکن ۱۸۵۹ مورد وام بوده که ۱۳۱۷نفر برای دریافت وام به بانک ها معرفی شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار