سومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان ماکو برگزار شد و در این جلسه مسائل و مشکلات ایثارگران منطقه آزاد ماکو بررسی شد.
کد خبر: ۱۰۸۴۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰ 01 January 2023

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی در سومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان ماکو که در اتاق جلسات فرمانداری ماکو برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه، به بیان ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) پرداخت و اظهار داشت: ابعاد شخصیت والای حضرت‌زهرا(س) بسیار گسترده و وسیع است که تنها در سایۀ تأمل و ژرف‌اندیشی می‌توان به گوشه‌ای از شخصیت و فضایل آن‌حضرت پی برد.
وی در تبیین شخصیت فردی اجتماعی حضرت زهرا (س) تاکید کرد: جامعه امروز به سبک و روش و سیره ایشان نسبت به پدر و دلسوزی برای همسر و فرزندان نیازمند است و منش ایشان جز محبت و خدمت به خانواده نیست. وی اضافه کرد: فاطمه (س) با همه جایگاه معنوی و الهی که داشتند در زندگی اجتماعی به فکر همسایه و فقرای جامعه بودند و همیشه هوای اطرافیان را داشتند؛ و نهضت انقلاب اسلامی ما هم اساسا انقلاب فاطمی است.
حجت الاسلام والمسلمین میرزایی، با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت فضای شهر باید مزین به تمثال مبارک و المان های شهدا باشد افزود: تبلیغات محیطی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن الگوهای ایثار و شهادت به نسل جوان باید در اولویت این شهر مرزی و توریستی باشد.
وی عنوان کرد: فرصت خدمت گذاری به خانواده شهدا نعمت بزرگی برای ماست که باید غنیمت بشماریم و در تکریم خانواده های شهدا کوتاهی نکنیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه ذکر و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست،عنوان کرد : یاد میکنیم از شهید سپهبد قاسم سلیمانی که در تمامی عرصه ها حضورجهادی داشت وی از خودگذشتگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان یک ویژگی مهم نام برد و خاطرنشان کرد: سرداردلها به جای بازنشستگی، حرکت وایثار را انتخاب کرد.
حجت الاسلام والمسلمین میرزایی، بیان داشت: همین ویژگی های شخصیتی باعث ماندگاری سردارشهید حاج قاسم سلیمانی دردلها شده است که هنوز هم دل های مردم بی قرار است.
کاظمی فرماندار شهرستان ماکو، ضمن انتصاب شایسته حجت الاسلام میرزایی به سمت مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان، عملکردی از اقدامات فرهنگی و ترویج ایثار و شهادت در ماکو ارائه داد و گفت: ماکو دروازه ورود ایران به اروپاست و برای توسعه این شهر باید نگاه ملی وجود داشته باشد.
وی با بیان پتانسیل های منطقه آزاد ماکو و لزوم توسعه همه جانبه ماکو افزود: این منطقه در مسیر ترانزیتی قرار دارد و سالانه نزدیک به ۲ میلیون دستگاه کامیون ترانزیت از منطقه آزاد ماکو تردد میکند.
وی بابیان اینکه امنیت پایدار امروزمان مرهون خون شهداست و هرچه داریم از شهدا و ایثارگران داریم اظهار داشت: یکی از مطالبات ما در حوزه ایثارگران تکریم ارباب رجوع به ویژه خانواده معزز شهدا و ایثارگران است که تکریم خانواده های این عزیزان باید سرلوحه کارمان باشد.
کاظمی، به بیان تعدادی از مشکلات ایثارگران ماکو پرداخت و عنوان کرد: اشتغال و تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران ،رسیدگی به مشکلات جانبازان قطع عضو، مشکلات بیمه ای از جمله عدم همکاری بیمه دی در برخی موارد، ساماندهی مزارشهدا ،از جمله مشکلات ایثارگران شهرستان ماکو است که امیدواریم این مشکلات با همکاری مسئولان مرتفع شود.
وی با اشاره به پیگیری احداث مسکن ایثارگران اضافه کرد: با پیگیری های انجام شده از اداره کل راه و شهرسازی استان در حوزه زمین های ایثارگران، طبق اعلام این اداره کل، بحث آماده سازی زمین های ایثارگران برای ساخت مسکن بر عهده سازمان منطقه آزاد ماکو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار