پیکر پاک و مطهر ۶ شهید گمنام دوران دفاع مقدس برای خاکسپاری در آذربایجان غربی، با استقبال رسمی و تشریفات نظامی وارد فرودگاه شهید باکری ارومیه شد.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹ 23 December 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، هواپیماهای حامل این شهیدان والامقام در ساعات ۱۰ و ۴۵ دقیقه وارد فرودگاه شهید باکری ارومیه شد و پیکر پاک و مطهر آنها پس از اجرای تشریفات نظامی، در مسیری کوتاه تا آمبولانس های حمل این شهیدان، بر دوش مردم شهید پرور ارومیه تشییع شد.


در این مراسم نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه به همراه جمعی از فرماندهان سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی انتظامی و مرزبانی آذربایجان غربی حضور داشتند.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی در حاشیه این مراسم گفت؛ این فرزندان ایران اسلامی در عملیات های بدر، خیبر و کربلای 6 به درجه رفیع شهادت نائل شده اند و پیکر پاک و مقدس آنها در تفخص از مناطق سومار، جزیره مجنون و شرق رودخانه دجله به دست آمده است.


سرهنگ وحیدی افزود سن و سال این شهیدان بین 18 تا 30 سال اعلام شده است که پس از اجرای برنامه های مختلف از جمله ادای احترام آحاد مختلف جامعه به این شهیدان، برپایی محافل انس با شهیدان، قرائت ادعیه و برگزاری آئین های مداحی و روضه خوانی درکنار پیکر این شهیدان گلگون کفن در ارومیه در روزهای پنج شنبه و جمعه این هفته، پیکر شهدای گمنام در اکثر شهرستانهای شمال و جنوب آذربایجان غربی انتقال خواهد یافت.


وی خاطر نشان کرد پیکر مطهر 6 شهید گمنام دفاع مقدس در نهایت روز سه شنبه، ششم دی ماه برابر با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ارومیه، سلماس، چایپاره و بازرگان به خاک سپرده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار