نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت:مایه تاسف است، کشور‌هایی که زن را وسیله‌ای برای شهوت رانی خود قرار داده اند در حال حاضر مدعی دفاع از حقوق زنان هستند.
کد خبر: ۱۰۸۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۱ 16 December 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به حذف ایران از کمیسیون حقوق زن سازمان ملل و نقش آمریکا در این موضوع گفت:مایه تاسف است، کشور‌هایی که زن را وسیله‌ای برای شهوت رانی خود قرار داده اند در حال حاضر مدعی دفاع از حقوق زنان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: در آمریکا بر اساس مطالعات انجام شده از هر پنج زن، یک زن مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است و از سویی مخوف‌ترین زندان‌های زنان در آمریکا وجود دارد.

وی با بیان این که جمهوری اسلامی با تاسی از آموزه‌های ناب دینی و اسلامی همواره عزت زنان را حفظ کرده و با تقوا سالاری در کشور بین زن و مرد حکمفرمایی می‌کند خاطرنشان کرد: ایران قبل از انقلاب جز کم سوادترین کشور‌ها بود، اما امروز زنان ایران اسلامی باسوادترین افراد هستند و در حوزه‌های مختلف علمی به صورت تخصصی ورود پیدا می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا به عنوان طولانی‌ترین شب سال و توجه به صله ارحام در این شب افزود: شب یلدا به خودی خود موضوعیت ندارد و ما می‌توانیم از این شب بهانه‌ای برای دید و بازدید اقوام و آشنایان و رسیدگی به فقرا و نیازمندان قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به شهادت طلبه شهید مختارزاده که در اغتشاشات اخیر به شهادت رسید گفت:این شهید بزرگوار که اهل ارومیه بود برای دفاع از دین و انقلاب جان خود را گذاشت و ما باید یاد و خاطره این شهدا را گرامی بداریم.

وی با اشاره به ۲۳ آذر ماه ۱۳۵۷ که مصادف با ایام محرم بوده و شروع جنگ مسلحانه با حضور مردم ارومیه علیه رژیم طاغوت تصریح کرد: ۲۳ آذر و دوم بهمن ۱۳۵۷ به عنوان روز‌هایی مطرح هستند که مردم ارومیه بر علیه رژیم طاغوت جنگ مسلحانه آغاز کردند که این روز‌ها باید گرامی داشته شوند.

وی با اشاره به ۲۶ آذر روز راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از زحمات راهداران و رانندگان تقدیر کرد و گفت: رانندگان عزیز با حمل کالا‌های اساسی مردم از شهر‌های مختلف به مناطق دیگر کشور موجبات آسایش و راحتی مردم عزیز کشورمان را فراهم می‌کنند.

وی با بیان این که ۲۷ آذر سالروز شهادت شهید بزرگوار شهید مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد:دانشگاهیان و حوزویان به عنوان دو نهاد تاثیرگذار علمی و فرهنگی باید در کنار هم باشند تا به عنوان دو بال علمی، کشور را به قله‌های موفقیت برسانند.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اهمیت کسب توشه برای آخرت و انجام عمل نیک و دوری از معصیت الهی گفت: شیطان رجیم قسم خورده است که همه را به غیر از مخلصین گمراه کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: در زندگی نباید هیچ موردی ما را از اطاعت الهی فرو گذارد چرا که در سرای آخرت همه در حسرت عظیم هستند به خاطر این که از نعمت عمر نهایت استفاده را نکرده اند.

در حاشیه برگزاری نماز جمعه این هفته میز‌های خدمت شهرداری ارومیه، فرمانداری ارومیه، اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت گاز استان برگزار شد.

همچنین همزمان با روز حمل و نقل جمعی از مدیران کل مجموعه وزارت راه و شهرسازی باحضور در محوطه مصلای امام خمینی (ره) به درخواست‌های مردم و نمازگزاران پاسخ دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار