معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه روزانه ۲۴۰ تا ۲۶۰ تُن میزان تولید و ۲۱۰ تا ۲۳۰ تُن میزان مصرف گوشت مرغ گرم در این استان است، گفت: هم اکنون قیمت مرغ در بازار ۵۳ هزار تومان و کمتر از نرخ مصوب است.
کد خبر: ۱۰۸۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶ 15 December 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، پرویز بستانچی با بیان اینکه مازاد تولیدی به استان‌های همجوار و همچنین کشور عراق صادر می‌شود، اظهار کرد: هیچ مشکلی در بخش تولید و عرضه مرغ در استان نداریم.

وی با اشاره به استقبال مرغداران واحدهای تولید مرغ گوشتی این استان برای پرورش و تولید نژاد مرغ آرین (مرغ بومی)، افزود: در کنار استقبال تولید کنندگان برای حمایت از پرورش این نژاد ایرانی حمایت‌های مطلوبی از سوی دولت انجام شده است.

بستانچی گفت: در حمایت از تامین امنیت پایدار غذایی در کشور و در اجرای برنامه ملی احیا و توسعه مرغ لاین نژاد آرین، خرید تضمینی و تسهیلاتی با نرخ ترجیحی ۶ درصد به مرغداران و زنجیره تولیدکنندگان مرغ لاین آرین پرداخت و ارائه نهاده‌های مورد نیاز از طریق شرکت پشتیبانی امور دام نیز انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت تولید و مصرف مرغ سایز اشاره کرد و ادامه داد: برای بازدهی واحدهای مرغداری و سودهی آنها باید صنعت مرغ گوشتی را بطرف پرورش مرغ سایز سوق داد.

بستانچی یادآور شد: پرورش مرغ سایز، کاهش ضریب تبدیل و افزایش تعداد دوره های جوجه ریزی واحد گوشتی، کاهش مصرف دان و کاهش باقی مانده های داروهای دامپزشکی را در پی خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: مصرف کننده با خرید مرغ سایز فقط پروتئین خالص خریداری کرده و هیچ گونه دور ریزی در لاشه نخواهد داشت ضمن اینکه مرغ سایز از کیفیت بالا برخورددار بوده و هیچ باقی مانده دارویی در لاشه مرغ وجود ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار