نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی وامام جمعه ارومیه گفت: غرب با تزریق فرهنگ خود درصدد تسلط و تسخیر دیگر کشورهاست.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۲ 09 December 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد فرهنگ اهمیت موضوع فرهنگ در هر جامعه، مسئله فرهنگ را پایه و اساس تمام زوایای زندگی عنوان کرد و گفت: دشمن درصدد است با تزریق فرهنگ وارداتی خود در جامعه ایران رسوخ کند و با تغییر فرهنگ و فکر مردم بر کشور مسلط شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: دشمن دنیا را با تغییر فرهنگ می‌خواهند تسخیر کند و در اغتشاشات اخیر ایران نیز افرادی که فکرشان توسط امپراطوری رسانه ای غرب تغییر یافته بود، دست به اغتشاشات و ناامنی زدند.

امام جمعه ارومیه افزود: بعد از انقلاب مقابل فرهنگ "ما نمیتوانیم"، فرهنگ و تفکر" ما می توانیم" جایگزین شد و بواسطه همین تغییر فرهنگ توانستیم به دستاوردها و پیشرفتهای علمی بسیاری دست یابیم.

وی با بیان اینکه در زمان طاغوت فرهنگ شهرت طلبی و تکبر غالب بود اما انقلاب فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را جایگزین کرد، تصریح کرد: فرهنگ انقلاب اسلامی از جمله فرهنگ احسان، ساده زیستی، ایثار در جامعه سازی و جاری شود و ادامه یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سیاستهای برنامه هفتم و تدوین بودجه ۱۴۰۲ افزود:نمایندگان مردم در مجلس برنامه هفتم و بودجه سال آینده را ضمن بررسی نقاط ضعف و قوت برنامه ششم، با دقت تدوین کنند.

وی با بیان اینکه لازمه حل مشکلات اقتصادی، رفع موانع تولید است،  از دولت خواست تا در حوزه اخذ مجوزهای تولید موانع را رفع کند.

حجت الاسلام قریشی با اشاره به اهمیت موضوع کشاورزی در آذربایجان غربی ، گفت: مسئولان در خصوص اصلاح روش کشت، تغییر نوع کشت محصولات کشاورزی برنامه ریزی کرده و ضمن ارائه راهکارهایی به کشاورزان، نسبت به توزیع عادلانه کود کشاورزی و بازاریابی محصولات برنامه ریزی کنند.

وی بر لزوم حفظ اتحاد بین مردم و مسئولین تاکید کرد و گفت: اکنون زمان اختلاف نیست بلکه همه مسئولان باید متحد و با دوری از اختلافات و رفع اختلافات رودرو باهم و  با برنامه ریزی به فکر رفع مشکلات مردم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان، ضمن تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: خداوند پیامبر اکرم و ائمه اطهار را به عنوان الگو و سرمشق معرفی کرده است، لذا باید نحوه زندگی اهل بیت عصمت و طهارت را الگوی خود قرار دهیم.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) از نظر عبادت و بندگی،ساده زیستی بزرگترین الگو برای مسلمانان است،گفت: اسلام تاکید کرده مسلمان اهل تجمل و رفاه طلبی نباشد بلکه ساده زیست باشد چرا که دنیا محل گذر است و نباید وابسته به دنیا بود.

حجت الاسلام قریشی خطاب به مسئولان گفت: مسیولان و افرادی که مدیریت جامعه را در جامعه اسلامی بر عهده دارند باید ساده زیست باشند تا افراد فقیر جامعه بتواند فقر را تحمل کند.

امام جمعه ارومیه، فاطمة الزهرا (س) را نمونه عینی عفت و حیا معرفی کرد و اظهار کرد: از نظر عفت و حیای مورد تایید اسلام، زن مسلمان اگر ضرورت ندارد با نامحرم روبرو و هم کلام نشود.

حجت الاسلام قریشی تاکید کرد: در حکومت دینی باید زنان اداره امور زنان را برعهده بگیرند وبیمارستانها و مدارس، دانشگاههای و... مختص بانوان ایجاد شود.

 

میز خدمت فرمانداری ارومیه ، اداره کل بهزیستی استان ،جمعیت هلال احمر و شرکت برق استان امروز پیش از نماز جمعه میزبان مردم و نمازگزاران بود.

 

همچنین نمایشگاه تببین به مناسبت ایام فاطمیه در محوطه ی مصلی امام خمینی (ره) برپا بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار