مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذر بایجان غربی با اشاره به واقعه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ گفت: این واقعه نماد بیداری دانشجویان بصیر مقابل کودتای آمریکایی علیه خواست و اراده ملت ایران بود
کد خبر: ۱۰۸۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶ 07 December 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام میرزایی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه پیام نور ارومیه برگزار شد با تبریک ۱۶ آذر روز دانشجو به‌تمامی دانشجویان علی‌الخصوص دانشجویان شاهد و ایثارگر کشور، به نقش دانشجویان در موفقیت‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: دانشجویان در طول دوران انقلاب اسلامی مجاهدت‌های بی‌نظیری از خود نشان دادند، واقعه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲، شهادت ۳ دانشجوی شهید، شهید احمد قندچی ،شهید مهدی شریعت رضوی‌ و شهید مصطفی بزرگ نیا گواه این مطلب است.
 
وی، به واقعه ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ اشاره کرد و گفت: این واقعه نماد بیداری دانشجویان بصیر مقابل کودتای آمریکایی علیه خواست و اراده ملت ایران بود.

حجت الاسلام میرزایی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی با اشاره به لزوم بصیرت افزایی دانشجویان امروز افزود:
از همان ابتدا و قبل از انقلاب استکبارستیزی در ریشه دانشجویان مطالبه گر بود و انقلاب اسلامی این روحیه استکبارستیزی را در بین مردم و دانشجویان تقویت کرد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر و لزوم دشمن شناسی نسل جوان عنوان کرد: در برهه های مختلف تاریخ، دشمن با نقشه های شوم و جنگ های نیابتی ،سعی در صدمه زدن به انقلاب اسلامی داشت که به اهداف شوم خود نرسید و هم اکنون در صدد راه اندازی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی با ابزار رسانه است و این مستلزم این است که دانشجویان امروز آگاه تر از همیشه باشند و نقشه های شوم دشمنان را برآب کنند.

وی اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی امروز دشمن از پیشرفت های همه جانبه کشورمان هراس دارد، در تمامی زمینه های پزشکی، علمی و هسته ای نخبگان و دانشجویان ما برای کشورمان افتخار آفرینی کرده اند که این به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی است.
 
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی بابیان اینکه وجود هزاران دانشجوی شهید نشان از مجاهدت این عزیزان در راه حفظ ارزش‌های نظام اسلامی دارد، گفت:نام بلند دانشجویان شهید همواره بر تارک افتخارات این کشور می‌درخشد، امروز هم دانشجویان با هوشیاری و بصیرت راه دانشجویان شهید را در تمامی عرصه‌ها ادامه خواهند داد، دانشجویان باید نسبت به جامعه دغدغه داشته باشند و در راستای آبادانی کشور تلاش کنند، آینده کشور به ‌دستان توانمند دانشجویان جوان ساخته خواهد شد و ما باید از این عزیزان به خوبی حمایت کنیم.
 
این مقام مسئول حمایت همه‌جانبه از دانشجویان شاهد و ایثارگر را وظیفه بنیاد دانست و افزود: برای اعتلای میهمن اسلامی بنیاد همواره حامی دانشجویان شاهد و ایثارگر بوده و خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار