معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی از پیشرفت 63 درصدی از عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب روستای وار خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۵ 05 December 2022
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، تقی پاشایی گفت : با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی در استانهایی که روستاها دارای شاخصه های احداث تصفیه خانه فاضلاب بودند از جمله آذربایجان شرقی و غربی اردبیل کرمانشاه زنجان همدان کردستان روستاهای دارای شرایط انتخاب که از استان آذربایجان غربی 4 روستا انتخاب شد که یکی از این روستاها ، روستای وار شهرستان خوی بود.
پاشایی تصریح کرد : عملیات اجرایی تصفیه خانه فاضلاب روستای وار شامل بخشهای حوضچه SBR، یونیت کلرزنی و ساختمان بهره برداری اجرا شده اند . وی به نوع فرآیند تصفیه این تصفیه خانه اشاره کرد و افزود : فرآیند تصفیه ، تصفیه خانه روستای وار از نوع SBR که یکی از به روزترین فرآیندهای تصفیه فاضلاب در جهان می باشد است.
 
وی اعلام کرد : عملیات لوله گذاری شبکه جمع آوری روستای وار بطول 24 کیلومتر از سال 96 آغاز شده و با پیشرفت 100 درصدی به پایان رسیده است و با اتمام عملیات اجرائی تصفیه خانه فاضلاب این روستا جمع آوری و تصفیه فاضلاب انجام خواهد گرفت.
 
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت افزود : این تصفیه خانه در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع و با ظرفیت 898 متر مکعب در روز طراحی شده است جمعیت افق این طرح 7 هزار و 580 نفر است.
 
پاشایی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 63 درصدی اشاره کرد و تصریح کرد : عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب بطول 24 کیلومتر به اتمام رسیده و بخشی از تجهیزات مکانیکی نیز خریداری شده است.
 
وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب روستای وار را بالغ بر 250 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود : در صورت تامین اعتبار این تصفیه خانه در سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.
 
روستای وار با جمعیت 5100 نفر و 1460 فقره انشعاب آب از توابع شهرستان خوی از جمله روستا های بزرگ با حجم تولید فاضلاب زیاد است . لازم به توضیح است که این پروژه با عنوان طراحی، اجرا و بهره‌برداری از سیستم جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب روستایی نواحی شمال‌غرب ایران (زون 4) در حال اجرا می باشد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار