استاندار آذربایجان غربی با اشاره به رشد شاخص اقتصادی در یکسال گذشته، گفت: کاهش سه درصدی نرخ بیکاری، رشد مشارکت اقتصادی و امنیت سرمایه گذاری و کسب رتبه نخست بهبود محیط فضای کسب و کار حاصل تلاش جمعی و تفکر بسیجی است.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ 27 November 2022
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان امروز ۶ آذر در جلسه شورای اداری ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای مدافع امنیت بویژه شهدای مدافع امنیت استان، از تلاش و ایثار شبانه روزی مجموعه مدیریتی، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در پیشبرد اهداف توسعه ای دولت و تامین امنیت قدردانی کرد و گفت: بسیج امروز در همه عرصه ها حضور فعالی داشته و بخش قابل توجهی از دستاوردهای دولت مرهون تفکر بسیجی است.
 
وی افزود: بسیج در عرصه های مختلفی چون محرومیت زدایی و توسعه و آبادانی مناطق محروم کنار دولت بوده و از تلاش های قرارگاه حمزه سیدالشهدا و سپاه شهدای استان قدردانی می کنیم.
 
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت پیگیری جدی اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور از سوی مدیران گفت: در سفر ریاست جمهور مصوبات خوبی داشتیم. سه برابر تخصیص های استانی شاهد تخصیص اعتبارات بودیم. 
 
معتمدیان ادامه داد: با وجود مشکلات تامین منابع مالی در بسیاری از پروژه های عمرانی بویژه نجات دریاچه ارومیه شاهد تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور بودیم و از مدیران این انتظار می رود تا با جدیت نسبت به اجرای مصوبات سفر اقدام نمایند.
 
وی با اشاره به راه اندازی ستاد پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور در استانداری گفت: این ستاد با حضور معاونین عمرانی و اقتصادی استانداری به منظور رصد و پیگیری مصوبات تشکیل شده است.
 
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اجرای ۱۸ سفر شهرستانی در کمتر یکسال تصریح کرد: در مجموع سفرهای انجام گرفته ۱۳۱۰ مصوبه به تفکیک ۱۰۹۶ مصوبه عمرانی و ۲۱۴ مصوبه اقتصادی برای برنامه های میان مدت توسعه شهرستانها به تصویب رسیده است.
 
معتمدیان گفت: دبیرخانه پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی در استانداری تشکیل یافته است. سرعت عمل خوبی در اتمام پروژه های نیمه تمام شکل گرفته و انتظار می رود مدیران با مدیریت زمان نسبت به تکمیل پروژه های عمرانی اهتمام جدی داشته باشند.
 
وی برگزاری دیدارهای مردمی را از تاکیدات دولت برشمرد و گفت: رده های مدیریتی در طول هفته بر اساس برنامه زمانبندی مشخص دیدارهای مدیریتی داشته باشند. باید زمان دیدارهای مردمی به اطلاع عموم برسد.
 
استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه همیشه کمبود منابع مالی مشکل مردم نیست، افزود: بسیاری از مشکلات مردم حاصل بروکراسی اداری است. در شرایطی که دشمن ناامیدی را پمپاژ می کند یکی از راهکارهای افزایش رضایتمندی عمومی دیدارهای مستمر و منظم مردمی است.
 
معتمدیان نارضایتی ها را محصول انباشت ناکارآمدی‌های دانست و افزود: یکی از رسالت های اصلی مدیران دیدارهای مردمی است.
 
وی جذب اعتبارات ملی را یک مطالبه جدی از مدیران برشمرد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی از سهم ۸۰ درصدی وزارتخانه‌ها در بودجه استفاده کنند. 
 
استاندار آذربایجان غربی یکی از بزرگترین سرمایه های استان را تعامل و هم افزایی همه ارکان مدیریتی دانست و گفت: امروز همه ارکان مدیریتی در متن تلاش و کار برای توسعه استان هستند. 
 
معتمدیان تصریح کرد: با توان مضاعف نیروهای مسلح آذربایجان غربی از استانهای امن کشور است. 
 
وی افزود: اثر امنیت موجود را در بهبود و رشد شاخص های اقتصادی استان شاهد هستیم به نحوی که از مهم ترین عوامل سرمایه گذاری، ریسک سرمایه گداری است که خوشبختانه این شاخص در استان ارتقا یافته و آذربایجان غربی رتبه دوم در غرب و شمالغرب کشور را به خود اختصاص داده است.
 
استاندار آذربایجان غربی سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی در هفته دولت امسال را مرهون امنیت پایدار دانست.
 
معتمدیان در ادامه از اجرای مگا پروژه های نهادهای حاکمیتی چون ایدرو، ایمیدرو و بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: با توجه به رایزنی های صورت گرفته و اخذ مصوبات اجرای پروژه های کلان عمرانی و اقتصادی نهادهای حاکمیتی در استان، به زودی شاهد عملیاتی شدن این مصوبات خواهیم بود. با اجرای این مگا پروژه ها تحول بزرگی در استان رخ می دهد.
 
وی با اشاره به تحول رخ داده در تحت پوشش قراردادن افراد نیازمند در چرخه حمایتی و اجرای برنامه های اشتغال زایی برای جمعیت هدف کمیته امداد و بهزیستی گفت: به زودی شورای نهادهای حمایتی به منظور تجمیع توان و هم افزایی نهادهای حمایتی جهت توسعه خدمات رسانی به جامعه هدف در استان تشکیل می شود.
استاندار آذربایجان غربی از فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی خواست که با تعامل با همدیگر در تغییر مدیران باقیمانده بر اساس شاخص های ابلاغی سرعت عمل داشته باشند.
 
وی تدوین و تصویب طرح جامع شهر ارومیه را یکی از اقدامات مهم ارکان مدیریتی استان از جمله دستگاه قضایی،استانداری، راه و شهرسازی،شهرداری و شورای شهر ارومیه دانست و گفت: یکی از برکات این طرح جلوگیری از تغییر کاربری ها و تصرف های غیرقانونی است. با اجرای این طرح مشکل ۳۶ تعاونی مسکن با جمعیت نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر که از سه دهه گذشته بر زمین مانده بود حل خواهد شد.
 
استاندار آذربایجان غربی مشارکت جهادی و بسیجی وار همه ارکان استان در امداد رسانی و بازسازی زلزله خوی را یک الگو برای سطح کشور برشمرد و تصریح کرد: تخصیص ۵۰ درصد از اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده خوی در کمتر از چهل روز یک رکورد محسوب می شود. همه افراد با روحیه جهادی پای کار بودند. این روحیه جهادی تا اتمام ماموریت تداوم خواهد داشت.
 
معتمدیان با اشاره به اینکه مولدسازی و فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی یک تکلیف قانونی است گفت: عدم اجرای این قانون ترک فعل محسوب می شود. مدیران باید نسبت به اجرای دقیق آن اهتمام جدی داشته باشند. درآمدهای حاصل از فروش اموال مازاد به خود دستگاه اجرایی تعلق می گیرد اما اگر استان به سبب تعلل دستگاه اجرایی وارد کار شود درآمد حاصله در مواردی که استان تشخیص بدهد هزینه می شود.
 
وی برگزاری ۴۷ برنامه یکشنبه های تولید و اشتغال با ۱۰۰ بازدید از واحدهای تولیدی و ۲۰۸ مصوبه را نشان از تحرک و پویایی در بخش اقتصادی استان عنوان کرد و گفت: تاکنون ۵۴ درصد از مصوبات یکشنبه های تولید اجرایی شده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار