رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: شهرستان پیرانشهر در ۲۴ ساعت گذشته با ۳۸ میلی‌متر بارندگی دومین شهر پُر بارش کشور ثبت شده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲ 27 November 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مهدی صابری افزود: با ورود سامانه بارشی گه از روز جمعه بارش باران متناوب مناطق جنوب آذربایجان غربی فرا گرفته بود، بیشترین بارش کشور بعد از ملکشاهی در استان ایلام با ۴۳ میلی‌متر، در پیرانشهر ثبت شد.

وی اضافه کرد: در این مدت بارش‌ها در سردشت ۲۸.۴ میلی‌متر، اشنویه ۱۴.۴ میلی‌متر، مهاباد ۱۳ میلی‌متر، نقده ۸.۷ میلی‌متر، تکاب ۵.۸ میلی‌متر، شاهین دژ ۵.۲ میلی‌متر و بوکان ۳.۶ میلی‌متر گزارش شده است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: این سامانه بارشی از امروز منطقه ما را ترک می‌کند و با خروج آن علاوه بر حاکم شدن جوی پایدار در منطقه دمای هوای شبانه ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا خواهد کرد.

وی اظهار کرد: در شبانه روز گذشته نقده با دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر، سردترین شهر آذربایجان غربی بود و پلدشت با حداکثر دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد گرمترین شهر استان گزارش شد؛ ضمن اینکه در همین مدت دمای هوا در مهاباد بین پنج و ۱۳ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

صابری با اشاره به اینکه بیشترین فعالیت این سامانه در مناطق غربی استان بود، ادامه داد: روز شنبه سردشت با ثبت ۷۱.۲ میلی‌متر بارندگی در شبانه‌روز گذشته بارانی‌ترین شهر کشور بود و پیرانشهر هم با ۶۰.۷ میلی‌متر بارندگی در جایگاه دوم کشور قرار داشت.

وی با بیان اینکه بارش برف در روزهای اخیر در ارتفاعات منطقه گزارش شده است، یادآور شد: در ارومیه پنج میلی‌متر بارندگی در شبانه روز گذشته ثبت شده و کاهش دمای کمینه هم از امشب در این شهرستان آغاز می‌شود.

صابری با اشاره به اینکه امروز یکشنبه بارش‌های پراکنده در شمال این استان ادامه دارد، تاکید کرد: سامانه بارشی جدیدی از روز سه‌شنبه وارد استان می‌شود ولی روز دوشنبه هوای آذربایجان غربی پایدار است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: با توجه به ادامه بارش‌های پراکنده در نقاط شمالی استان لازم است تا شهروندان در تردد های جاده‌ای موارد ایمنی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار