برای راه اندازی رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی خوی، ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی زیرساختها و ظرفیت های آموزشی این دانشکده را ارزیابی می کنند.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹ 09 November 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، برای پذیرش دانشجو در رشته پزشکی در دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی، زیر ساختها و ظرفیت های آموزشی و امکانات این دانشکده با حضور گروه تخصصی ارزیابان وزرات بهداشت و درمان و آموزش پزشکی ارزیابی می شود.

این گروه شامل 8 نفر از ارزیابان متخصص در حوزه های علوم پایه، بالینی و بهداشتی هستند که به مدت 2 روز ظرفیت های دانشکده علوم پزشکی خوی را برای جذب و پذیرش دانشجو در رشته پزشک عمومی ارزیابی می کنند.


دکتر دواتی سرپرست این گروه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما گفت: برای تائید جذب و پذیزش دانشجو در دانشکده علوم پزشکی خوی کلیه ظرفیت های موجود این دانشکده از لحاظ سخت افزازی و نرم افزاری بر اساس استانداردها و شاخص های وزارت بهداشت مورد ارزیابی قرار می گیرد. 


وی افزود: استاندارد کاربردی مورد نیاز این رشته، سند توانمندی های پزشکی، برنامه آموزشی دوره و استانداردهای ملی از جمله شاخص هایی است که در این ارزیابی ها لحاظ می شود. 

در نشست ویژه ارزیابی این گروه تخصصی که با حضور مسئولان شهرستان و صاحبنظران این حوزه برگزار شد، دکتر حبیب زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی با اشاره به روند آماده سازی جذب دانشجوی پزشکی در این دانشکده گفت: ارتقا دو بیمارستان مرحوم آیت ا.. خویی و امام خمینی (ره) به آموزشی درمانی، ایجاد معاونت پزشکی، تشکیل گروه های تخصصی علوم پایه، پزشکی و بهداشتی و هیئت علمی مورد نیاز و خرید ساختمان مورد نیاز آموزشی با مشارکت خیر خویی از مهمترین اقدامات انجام شده برای پذیرش دانشجوی پزشکی در این دانشکده از بهمن ماه امسال است. 


وی افزود: در بهمن ماه امسال 21 دانشجوی پزشک عمومی که از طریق کنکور پذیرش شده اند در این دانشکده تحصیل خود را بعنوان اولین ورودی رشته پزشکی این دانشکده آغاز خواهد کرد.


حجت الاسلام قاسم خانی امام جمعه و کاظمی فرماندار خوی هم در این نشست بر استفاده از تمام ظرفیت ها برای کمک به دانشکده علوم پزشکی و ارتقا ظرفیت های این دانشکده تاکید کردند.

در دانشکده علوم پزشکی شهرستان خوی هم اکنون 620 دانشجو در رشته های پرستاری ، مامایی ، فوریت های پزشکی ، اتاق عمل ، بهداشت محیط، بهداشت عمومی مشغول تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار