در چهارمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی بر بروز رسانی تجهیزات و برنامه های مبارزه با مواد مخدرتاکید شد
کد خبر: ۱۰۷۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹ 29 October 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ساماندهی دستگاههای ایکس ری در مرزهای استان / لزوم تجهیز دستگاههای مقابله کننده با قاچاق مواد مخدر به تجهیزات نوین / تدوین شیوه نامه های جدید برای ضربه به بنیان های اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر / تدوین سند جامع مواد مخدر آذربایجان غربی در راستای برنامه هفتم توسعه تاکید از مهمترین محورهای مورد بحث در این جلسه بود

استاندار آذربایجان غربی در این جلسه با اشاره به شرایط جغرافیایی استان در قاچاق مواد مخدر لزوم مقابله تخصصی با باندهای مواد مخدر گفت:فرماندهی  انتظامی و مجموعه دستگاههای مقابله کننده با قاچاق مواد مخدر باید به سلاح های روز مسلح باشند تا با تغییر روش های سنتی به روش های نوین کشف مواد مخدر شاهد انسداد بیش از پیش مرز در این زمینه باشیم.

محمدصادق معتمدیان افزود: باید نیازمندی های بروزرسانی تجهیزات دستگاههای مقابله کننده در دستور کار شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

وی همچنین بر ساماندهی وضعیت معتادان در مراکز نگهداری و همچنین حرفه آموزی و اشتغال آنان تاکید کرد.

موحدی دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این جلسه گفت: ۴۰ درصد اموالی که از قاچاقچیان مواد مخدر در راستای ضربه به بنیان های مالی و اقتصادی آنها در کشور کشف شده، مربوط به آذربایجان غربی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی نیز در این جلسه از تدوین شیوه نامه جدید برای شناسایی اموال قاچاقچیان مواد مخدر و انسداد حساب آنها و بررسی گردش مالی این قاچاقچیان در دادگستری استان خبر داد و گفت: آذربایجان غربی در زمینه ضربه زدن به بنیان های مالی و اقتصادی قاچاقچیان مواد مخدر رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است.

مجیدی افزود: در این زمینه ۳۳ قطعه ملک و ۷۳ دستگاه خودرو از قاچاقچیان مواد مخدر نیز کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به این که ۳ هزار و ۶۴۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر و روانگردان و بیش از ۹ هزار کیلوگرم نیز انواع پیش سازها در شش ماهه نخست سال جاری کشف شده است گفت:  در این مدت ۳۹ باند توزیع مواد مخدر  متلاشی، ۱۷۷ دستگاه انواع خودرو توقیف و ۱۳۴ قبضه انواع اسلحه نیز کشف شده است.

سرهنگ غنی زاده افزود: ۴۷۴۷ نفر بیش از ۴ هزار و ۷۴۷ معتاد متجاهر نیز در شش ماهه نخست امسال تحویل مراکز ترک اعتیاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار