مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی بر لزوم بهینه‌سازی مصرف آب در بخش‌های مختلف به عنوان راهکار مهم و اساسی برای تأمین پایدار آب تأکید کرد.
کد خبر: ۱۰۶۵۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 05 September 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، یداله سلطانی با اشاره به افزایش دمای هوا و رشد شدید مصرف آب از ابتدای سال جاری تاکنون در سخنانی اظهار داشت: آب از منابع محدود و مؤثر در توسعه پایدار به شمار می‌رود که حفاظت از این موهبت الهی لازمه تداوم زندگی سالم است و نقش تأثیرگذار آن در شکل‌دهی توسعه بر کسی پوشیده نیست.
وی مدیریت تأمین پایدار آب را برای حفظ منابع آبی امری ضروری دانست و یادآور شد: در همین راستا شرکت‌های آب فاضلاب عهده‌دار تأمین پایدار نیازهای پایه آب و توزیع عادلانه آن به عنوان یک زیرساخت اساسی هستند.
سلطانی با اشاره به افزایش جمعیت و قرارگیری این شهرستان در اقلیم نیمه خشک ایران گفت: خوی از شهرستانهایی است که مسائل مربوط به منابع تأمین آب در آن از جدی‌ترین مسائل بوده که نیاز به برنامه‌ریزی استراتژیک در جهت تأمین آب سالم و کافی در آینده را از طریق تصمیم‌گیری‌های راهبردی می‌طلبد.
مدیرعامل شرکت برنامه‌ریزی جهت تأمین آب مورد نیاز در سال‌های آینده را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با توجه به روند رو به رشد جمعیت از یک سو و تغییرات اقلیمی و دوره‌های کم‌آبی و خشکسالی از سوی دیگر برنامه‌ریزی دقیقی در این زمینه صورت گیرد.
وی با اشاره به نقش تأثیرگذار شرکت آب و فاضلاب در این زمینه خاطرنشان کرد: این شرکت با تکیه بر تلاش و هم‌اندیشی کارکنان متعهد و توانمند و بهره‌گیری از آخرین دستاوردهای علمی و فنی نوین در مسیر رسیدن به اهداف بلندمدت خود گام برمی‌دارد.
سلطانی تصریح کرد: در همین راستا مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها نیز برای استفاده بهینه از آب و جلوگیری از هدر رفت آن به تفکیک اجرای مصرف گردآوری شده است تا فرهنگ استفاده بهینه از این مایع حیاتی در جامعه نهادینه شود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار