با تکمیل زیرساخت‌ها پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی آماده میزبانی زائران اربعین است.
کد خبر: ۱۰۶۵۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸ 01 September 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دبیر کمیته زیر ساخت ستاد مرکزی اربعین کشور با اعلام این خبر گفت: با ایجاد ۱۰ گیت ویژه زائران اربعین عملیات تکمیل زیر ساخت‌ها به پایان رسید و این پایانه مرزی آماده میزبانی از زائران است.

غلامعلی با بیان اینکه پایانه مرزی تمرچین برای نخستین بار با هدف کاهش بار تردد مرز‌های غرب و جنوب غربی کشور برای زائران پیاده رویی اربعین بازگشایی شده است تصریح کرد:کاهش مسافت، کاهش مصرف بنزین، دسترسی آسان و آب و هوایی مناسب از مهمترین ویژگی این مرز برای استان‌های شمال غرب کشور است.

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری آذربایجان غربی از آسفالت ۱۱ کیلومتر در مسیر نقده تا پیرانشهر و ۲۲ کیلومتر روکش آسفالت از محمدیار تا تمرچین در ۲۰ روز گذشته خبر داد و افزود:در این مدت نقاط حادثه خیز محور پیرانشهر تمرچین حذف و شانه خاکی و روشنایی مسیر اجرا شده است.

رهبر دین:تکمیل زیر ساخت‌های آب و برق و ایجاد ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی را از دیگر اقدامات برای تکمیل زیر ساخت‌ها بیان کرد.

آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم از ایجاد پارکینگ برای ۱۱ هزار خودرو در مرز تمرچین خبر داد و خاطرنشان کرد: جدا از فعالیت‌ها در زمینه نصب گاردریل و تابلو‌های ایمنی جاده اضطراری از تمرچین به پیرانشهر برای استفاده خودرو‌های امدادی احداث شده است که در صورت ترافیک شدید از این مسیر استفاده می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار