استاندار آذربایجان‌غربی :رویکرد دولت محرومت زدایی است.
کد خبر: ۱۰۶۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ 30 August 2022


به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم توجه به مردم و محرومیت زدایی است، اظهار کرد: اینکه شخص رییس جمهور بیشترین سفرهای استانی در طول یکسال را در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسانده، یک دستاورد ارزشمندی است که باید سرمشق مدیران اجرایی در همه مناطق قرار گیرد.


وی با بیان اینکه رییس جمهور و دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به توسعه آذربایجان‌غربی دارند، گفت: در همین راستا، تاکنون ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات سفر به استان تخصیص داده شده که رقمی قابل توجه در بین استان‌های کشور به شمار می‌رود.


معتمدیان اضافه کرد: در سفر رییس جمهور به آذربایجان غربی، حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات برای استان به تصویب رسید که با نظر ویژه دولت و آیت الله رئیسی، به صورت مستمر بخش‌هایی از آن در حال تخصیص است.

وی به وجود بیش از سه هزار پروژه نیمه تمام در آذربایجان‌غربی اشاره کرد و افزود: اولویت دولت اتمام طرح‌های نیمه تمام است؛ انتظار می‌رود تا مدیران همراه با سیاست‌های جهادی دولت، منتظر تخصیص اعتبار نباشند و تمامی تلاش خود را برای اتمام طرح‌های نیمه تمام به کار گیرند.

طرح‌های سخت افزاری احیای دریاچه تا پایان سال به اتمام می‌رسند
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تلاش‌های انجام شده جهت اتمام طرح‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه تا پایان سال جاری، اظهار کرد: در تلاشیم تا طرح بزرگ انتقال آب از جنوب دریاچه ارومیه به آذربایجان‌غربی امسال به بهره برداری برسد؛ سیاست دولت در احیای دریاچه ارومیه تمرکز بر اتمام طرح‌های نیمه تمام انتقال آب است.
وی همچنین از دستگاه‌های متولی مدیریت منابع آبی خواست تا لایروبی رودخانه‌ها و ایجاد سردهنه سازی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه با حساسیت لازم پیگیری و اقدام شود.

تزریق ۲۳۰۰ میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه
معتمدیان از تزریق ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه خبرداد و گفت: در کنار طرح‌های سخت افزاری از ایده‌های نخبگان و اساتید دانشگاهی منطقه در احیای دریاچه بهره مند خواهیم شد.

حضور میدانی مدیران در بین مردم ضروری است
استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه حضور میدانی مدیران در بین مردم از انتظارات دولت سیزدهم است، گفت: مدیران دولتی حداقل یک روز در هفته را به گفت وگوی مستقیم با مردم اختصاص دهند؛ البته تاکید می‌کنیم که این ارتباط نباید به همان یک روز محدود شود.
وی با اشاره به نگاه متوزان و عدالت محور دولت برای توسعه مناطق، اظهار کرد: دولت به دنبال رفع ناعدالتی و توسعه پایدار در مناطق است.

حفظ وحدت از الزامات توسعه منطقه است
معتمدیان با بیان اینکه دشمن به دنبال تفرقه افکنی و ایجاد نامیدی در بین مردم است، اضافه کرد: حفظ وحدت از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است که باید سرمشق عملکرد همه مدیران قرار گیرد.
وی ادامه داد: دولتمردان با خدمات رسانی به مردم، زمینه امیدآفرینی در جامعه را فراهم کنند.

افزایش ۳۷ برابر ارزش ریالی طرح‌ها نسبت به سال گذشته
استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ارزش طرح‌های افتتاح و کلنگ زنی شده در آذربایجان‌غربی طی هفته دولت به ۶۵ هزار میلیارد ریال رسیده است، اظهار کرد: این رقم در سال گذشته حدود یک هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال بود که که امسال نزدیک به ۳۷ برابر افزایش یافته است.
وی افزایش نرخ سرمایه گذاری را به عنوان یک تکلیف برای دولت دانست و یادآور شد: برای آذربایجان‌غربی در سال ۱۴۰۱ رشد اقتصادی ۷.۴ درصد پیش بینی شده که باید تمامی تلاش خود را برای رسیدن به این هدف به کار گیریم.
معتمدیان با بیان اینکه معادن با ۹ درصد، پیشران تحقق رشد اقتصادی پیش بینی شده در آذربایجان‌غربی هستند، اضافه کرد: بیشترین اعتبارات حکومتی، بخش خصوصی و دولتی در بخش بهره وری از معادن استان هزینه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار