۹۰ درصد دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار و حوزه صنعت می شوند.
کد خبر: ۱۰۶۴۵۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴ 29 August 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سرپرست دانشگاه فنی حرفه ای استان در نشست خبری با اصحاب رسانه  گفت :در اواخر دولت دهم در سال ۱۳۹۰ و با دستور مستقیم وزیر علوم وقت مجمتع های فنی به دانشگاه تبدیل و به عنوان زیر نظام آموزشی به نظام عالی کشور اضافه شد.

رسول خداویردی وند با بیان اینکه،دانشگاه فنی و حرفه ای در سطح کشور  دارای ۱۸۱ مجموعه آموزش عالی است گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای استان دارای ۴ مجتمع آکادمیکی شامل  آموزشکده فنی و حرفه ای خوی ،اموزشگاه دختران ارومیه، دانشکده شهید بهشتی و دانشکده قاضی طباطبایی ارومیه است.

وی افزود: در سطح استان  ،۲۵ رشته تحصیلی و حدود ۵ هزار دانشجوی در حال تحصیل و ۴۵۰ مدرس وجود دارد  و اکثر  دانشجویان در مقطع کاردانی در حال تحصیل هستند.

خداویردی وند ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان غربی در ۴شاخص اداری ، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی در خدمت جامعه هدف است.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان خاطر نشان کرد: در حوزه ی آموزشی، ۷۰ درصد دروس ما به صورت کارگاهی و عملی و ۳۰ درصد به صورت نظری تدریس می شود و تمام دانشجویان در داخل کارگاه، سوله و آزمایشگاه ها اشتغال به تحصیل دارند.

 وی تاکید کرد: با توجه به جنس و ماهیت پژوهشی و آموزشی دانشگاه ،قریب به ۹۰ درصد دانشجویان پس از فارغ التحصیلی وارد بازار کار و حوزه ی صنعت می شوند.

این مقام دانشگاهی  خاطر نشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان از تاریخ ۱۰ الی ۱۵ شهریور میزبان یازدهمین المپیاد کارکنان و اساتید ورزشی کشوری است.

وی  ادامه داد: در این برنامه از سطح ۱۹ استان پذیرای ورزشکاران متعدد بوده که در این راستا ۴۴۰ ورزشکار در قالب ۵۰ تیم در رشته های والیبال،فوتسال و تنیس روی میز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت

خداویردی‌وند در پایان این نشست گفت: بنا داریم در چند روز آتی  در مرز تمرچین و مهران موکب های مهارتی تحت عنوان ارائه  خدمات مکانیکی و تعمیرات خودرو برای زائران حسینی راه اندازی کنیم که این افتخار  برای اولین بار در سطح کشور برای دانشگاه فنی و حرفه ای آذربایجان غربی رقم خواهد خورد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار