بخشدار انزل گفت : احداث یک بیمارستان 66 تختخوابی در بخش انزل در شورای برنامه ریزی استان آذربایجان غربی تصویب شده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹ 25 August 2022

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی؛ ارژنگ طرزی ، بخشدار انزل در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه انزل نماد اتهاد و همدلی اقوام و مذاهب است، در بخش انزل شیعه و اهل تسنن و مردم با تمامی قومیت و مذاهب در کنار هم با مهربانی و صمیمیت زندگی می‌کنند.

وی تصریح کرد: در دهه اول محرم و عزاداری شهادت امام حسین(ع) برای نخستین بار، مراسم اعلان عزا و زیارت عاشورا در محوطه بخشداری انزل برگزار شد که نکته جالب آن این بود دهیاران سنی‌مذهب بخش انزل با تمام وجود در مراسم حضور بهم رساندند و در فراهم سازی تدارکات مراسم سوگواری امام‌ حسین(ع) همکاری کردند که این وحدت بسیار شکوهمند است.

بخشدار بخش انزل ارومیه در ادامه با اشاره به اینکه بخش انزل دارای 204 شهید است گفت: : بخش انزل در شمالی‌ترین قسمت شهرستان ارومیه و در یک منطقه سوق‌الجیشی واقع است، این منطقه دیار و زادگاه سردارانی همچون اسطوره استکبار ستیری «کاظم خان قوشچی» که سالها در مقابل استبداد و حملات اشرار و افراد مسلح ایستادگی کرده و از کیان و ناموس میهن دفاع کرده است و در این راه از جان خود گذشته است میباشد.


وی در ادامه به خشکی دریاچه ارومیه اشاره کرد و بیان کرد: مجتمع گردشگری باری در چند دهه گذشته جهت رونق صنعت گردشگری در کنار دریاچه احداث شد و می‌توانست با ورود و خروج گردشگر، عواید اقتصادی فراوانی برای مردم این منطقه فراهم آورد اما متاسفانه دریاچه ارومیه خشک شده و مجتمع گردشگری باری در ادامه فعالیت خود با مشکلاتی روبرو و تعطیل شد، در خصوص راه اندازی مجدد این واحد گردشگری قدم های مثبتی برداشته ایم و امیدواربم از در یکی از سفر های استاندار محترم به بخش انزل مشکلات این واحد را بررسی و بتوانیم زمینه فعالیت مجدد مجتمع گردشگری باری را فراهم سازیم.

بخشدار بخش انزل ارومیه افزود: در راستای رفع مشکل آب شرب در روستا های بخش انزل، طرح شهید شبان اجرایی می‌شود و با احداث یک چاه عمیق در سد نازلو و انتقال آب به بخش انزل به زودی در مرحله اول شاهد آبررسانی به روستا های انزل و روستاهای اطراف نازلو تا سه راهی کهریز و در مرحله دوم تمامی روستا های بخش انزل خواهیم بود.

طرزی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از چالش‌های مهم در منطقه انزل، مشکلات مربوط به آب شرب و آب کشاورزی است، خوشبختانه اعتبارات مناسبی برای احیای قنوات در این منطقه پیش‌بینی شده است که امید است با احیا قنوات در روستا ها و مدیریت و استفاده بهینه از آب این قنات ها شاهد برطرف شدن یکی از مشکلات کشاورزان که آب کشاورزی هست، باشیم


وی در ادامه با اشاره به مشکلات بهداشتی و درمانی در شهر قوشچی و منطقه انزل افزود: از مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان، ایجاد یک بیمارستان 66 تختخوابی در بخش انزل است و پیگیر این موضوع هستیم تا هرچه سریعتر این اتفاق در بخش انزل بیافته

طرزی ادامه داد: همچنین تخصیص یک دستگاه آمبولانس آی‌سی‌یو دار برای درمانگاه مرکز بخش انزل درخواست شده است که با تامین این دستگاه توسط بنیاد برکت این مشکل نیز بزودی مرتفع خواهد شد .

بخشدار انزل با اشاره به برنامه‌های هفته دولت گفت: در این ایام 21 خانه محرمان آماده افتتاح میشود و ضمن افتتاح دو زمین چمن مصنوعی در شهر قوشچی و روستای قولنجی، قیر رایگان توسط بنیاد مسکن برای 10 روستا و همچنین 150 تن قیر توسط سپاه شهدا برای آسفالت معابر پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: همچنین تخصیص یک دستگاه آمبولانس آی‌سی‌یو دار برای درمانگاه شهر قوشچی درخواست و از بنیاد برکت خواسته شده تا این مشکل برطرف شود.

در ادامه این مراسم از تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری ها و پایگاه های خبری آذربایجان غربی از جمله خبرنگارتابناک آذربایجان غربی تجلیل شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار