رئیس اداره بهره برداری و نگهداری شبکه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: وجود سوسک و حشرات موذی در شبکه فاضلاب از معضلات زندگی شهری است و این شرکت برای جلوگیری از تکثیر حشرات، دریچه‌ها و منهول‌های فاضلاب را سم‌پاشی می‌کند.
کد خبر: ۱۰۶۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷ 04 August 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، مهدی محمدلو گفت: سم‌پاشی منهول‌های فاضلاب هر ساله انجام می گیرد و تا کنون حدود 70 درصد سم پاشی منهولها به اتمام رسیده است .
محمدلو افزود : یکی از مشکلات بهره برداری شبکه‌های فاضلاب وجود حشرات موذی است که روش‌های گوناگونی جهت حذف این حشرات موذی وجود دارد که یکی از روش‌ها سمپاشی مبیا شد.
وی درخصوص روش مورد اجرا توسط این شرکت گفت: در حال حاضر روشی که در خوی به انجام می‌رسد حذف حشرات موذی به وسیله سمپاشی (دستگاه مه پاش ) است که طی مطالعات صورت گرفته و تجربیات سنوات گذشته، بیشترین تأثیر سمپاشی در حذف سوسک‌ها در زمان تخم ریزی آن‌ها در ماه‌های گرم سال بوده که فرآیند سمپاشی نیز بر همین اصل بنا شده است.
رئیس اداره بهره برداری و نگهداری شبکه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی تصریح کرد : امسال این شرکت با استفاده از سمپاش حرارتی (فوگر) اقدام به سمپاشی منهولهای شبکه فاضلاب کرده است وی در خصوص عملکرد دستگاه سمپاش حرارتی گفت : عملکرد این محصول به این صورت است که محلول مایع پس از خرو ج از درون مخزن به قطرات بسیار کوچک در حد 1 الی 50 میکرو متر تبدیل می شود. این ذرات بسیار کوچک پس از عبور از لوله خروجی به صورت توده ای از ذرات به شکل مه مصنوعی داخل منهول پخش می شود. در واقع ذرات مایع در خروجی دستگاه تبخیر شده و به علت فشار بالا در دستگاه، به شکل مه وارد منهول میگردد.
محمدلو از مزایایی دستگاه سمپاش حرارتی به قابل حمل بودن سمپاش، سرعت و قدرت بالا در عملکرد فوگرها، قدرت سمپاشی بالا در محیط هایی با تراکم آفات بالا، توزیع یکنواخت سم، به خصوص در مناطقی که دسترسی به آن مشکل است و نریختن قطرات و محلول سم روی زمین و خاک با استفاده از این سمپاش اشاره کرد .
محمدلو گفت: همه ساله از سوی شرکت آبفا خوی تمامی منهول فاضلاب با درنظر گرفتن پارامتر‌هایی همانند نوع حشره و نوع سم در ۶ ماهه اول در سطح شهر خوی سم پاشی می‌شود که تأثیر بسزایی در ارتقای بهداشت عمومی جامعه دارد.
وی ادامه داد: سمی که به منظور مبارزه با حشرات موذی مورد استفاده قرار می‌گیرد حداقل آلایندگی را برای طبیعت به همراه دارد.
رئیس اداره توسعه و نو سازی شبکه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در پایان گفت: در اجرای این عملیات تمام جوانب و نکات ایمنی برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست انجام می‌شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار