در آذربایجان غربی،
از ۴۵ هزار متقاضی واجد شرایط دریافت تسهیلات و خدمات از طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی واحد مسکونی ۴۰۰۰ متقاضی در حال ساخت است.
کد خبر: ۱۰۵۹۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷ 30 July 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رییس اداره نظارت بر طرح های ملی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به نام‌نویسی ۱۶۸ هزار خانوار برای نهضت ملی مسکن، گفت: ۴۵هزار متقاضی از این تعداد واجد شرایط دریافت تسهیلات و خدمات از طرح نهضت ملی مسکن هستند.

سهرابی اضافه کرد: این تعداد متقاضی در ۶ مرحله و از ۴۷ شهر استان، اقدام به ثبت‌نام کردند.

 وی با اشاره به اینکه زمین برای اجرای این طرح‌ ملی شناسایی شده است، و مشکلی از بابت تامین زمین وجود نداردا فزود: سهم ابلاغی آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد تعیین شده است.

 وی افزود : تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سایر شهرها سه میلیارد ریال تعیین شده است.

سهرابی  اضافه کرد: افراد واجد شرایط باید در بازه زمانی ۲ ساله فرآیند ساخت و ساز را انجام دهند تا مشکلی در ادامه روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوجود نیاید در غیر این صورت اراضی واگذار شده، سلب امتیاز می‌شوند.

 وی ادامه داد: ساخت و ساز مسکن به صورت های مختلفی از جمله انبوه سازی توسط پیمانکار و تعاونی مسکن و یا به صورت واگذاری زمین در قالب گروه های سه الی چهار نفره است.

وی افزود: ۵ طرح در آذربایجان غربی به صورت انبوه سازی بوده و باقی طرح ها به صورت واگذاری گروهی انجام شده است.

رییس اداره نظارت بر طرح های ملی اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اطهار کرد: در حال حاضر حدود ۴ هزار واحد عملیات اجرای را آغاز کردند و حدود ۸۰۰ واحد نیز در مرحله نازک کاری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار