حسین فاضلی قهرمان دو استقامت جهان  طی ۴۰ سال ۲۸۵ هزار کیلومتر  معادل ۳ برابر دور کره زمین را دویده است .
کد خبر: ۱۰۵۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ 28 July 2022

 به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در روزگاری زندگی می کنیم که دشمنان ما وقتی در ۸ سال دفاع مقدس از جوانان ما شکست خوردند از هر وسیله ای برای نابود کردن استعداد های بالقوه جوانان ایران استفاده می کنند تا با شکستن روحیه جوانمردی جوانان آنها را به طرف بی هویتی کشیده و آلت دست خودشان قرار دهند تا به اهداف شوم خود که همان استعمار و چپاول ذخایر ملی ملت هاست برسند .
یک روز با وعده های شغل و زندگی مرفه یک روز با ولنگرانی دینی و بی حجابی و یک روز با مواد مخدر .
خانواده ها اگر بخواهند آینده فرزندان خود را تضمین نمایند باید در تربیت ۲ بخش از زندگی آنها تلاش نمایند .
بخش اول تربیت روانشناختی و اجتماعی  و بخش دوم سلامت جسمانی  آنهاست .
عقل سالم در بدن سالم است اگر بدن سالم نباشد عقل هم درست کار نمی کند و برعکس اگر بدن سالم باشد عقل انسان هم درست کار می کند و فرد را به جاهایی می رساند که بنگر که تا چه حد است مقام آدمیت .
ورزش تنها وسیله ای است که هم سلامت اجتماعی و هم سلامت جسمانی انسان را تضمین می نماید و فرد را در مقابل همه بیماری ها و آسیب های اجتماعی بیمه می کند .
مادر همه رشته های ورزشی رشته دو میدانی است که به قول آقای باغون باشی که قهرمان دو استقامت آسیا که اولین مدال طلا را در سال ۱۹۵۱ به کشورمان آورد می گوید : ورزش دو میدانی  فعالیت ۱۲۰ قسمت بدن را تنظیم می کند .
پس خانواده ها برای سلامت همه جانبه خودو فرزندان ، ورزش را باید یکی از برنامه های سبد زندگی خود قرار دهند تا در آینده انسان های سالم و صالحی را تحویل جامعه بدهند .
بعد ۴۲ سال از پیروزی انقلاب برای اولین بار قهرمانان پیشکسوت ، مربیان
و اعضای تیم ملی دو استقامت کشور به دعوت موسسه عترت بوتراب در شهرستان خوی حضور یافتند تا مسابقه‌
بزرگی رابین بچه های موسسه برگزار نمایند و این کار باعث شد تادوستداران ورزش هم به تیم ۵۰۰ نفری عترت بوتراب پیوستند و یک مسابقه  ۱۰۰۰ نفری در روز عید غدیر خم برگزار شد و در پایان مسابقه ۸ نفر از بجه ها و نوجوانان به تیم ملی دعوت شدند .
مسابقه دو استقامت جام غدیر خوی فرصتی شد که با چند نفر از قهرمانان دو استقامت جهان آشنا شدیم و به پای صحبت هایشان نشستیم .
حسین فاضلی قهرمان دو استقامت جهان یکی از ستاره های درخشان ورزش کشور است که چند روزی مهمان شهرستان خوی بود .
استاد حسین فاضلی متولدین  ۱۳۳۵ شهرستان رامسر استان گیلان لیسانس تربیت بدني می باشد که از ۱۸ سالگی  در سال ۱۳۵۴ وارد نیروی هوایی ارتش شده بود شروع به دویدن کرده است .
وی گفت : در طول خدمتم در نیروی هوایی در مسابقات دو استقامت بین ارتش های جهان ۱۵۰ مدال مقام اول، دوم و سوم جهان را کسب نموده ام و اولین مدال خود را در مسابقات دو استقامت  ۱۹۸۳ در مسابقه دو صحرانوردی به طول ۱۲ کیلومتر کسب نمودم .
فاضلی قهرمان ۵ ، ۱۰ ، ۲۱ و ۴۲ کیلومتر دو استقامت جهان است .
حسین فاضلی گفت : در سال ۱۹۹۹ در سن ۴۰ سالگی اولین مدال طلا را در مسابقه دو فوق استقامت یعنی ۴۲ کیلومتر و ۱۹۵ متر را در ۲ ساعت و ۳۱دقیقه و ۴۰ ثانیه در شهر برلین آلمان دویدم وبه مقام اول دست یافتم .
وی ۴ سال به عنوان مربی دو میدانی در کشور سوئد کار کرده و در بیش از ۱۱۰ کشور جهان به عنوان قهرمان شناخته شده و دوباره به وطن خود برمی گردد .
حسین فاضلی می گوید : بعد از برگشتن به کشور به مدت ۴ سال از سوی سازمان میراث فرهنگی و کمیته ملی المپیک به عنوان سفیر صلح و دوستی در ۲۳ کشور اتحادیه اروپا دویدم و هدایایی را از طرف میراث و کمیته ملی المپیک به بزرگان فرهنگی ورزشی آن کشورها تحویل دادم .
(( حسین فاضلی قهرمان جهان  طی ۴۰ سال ۲۸۵ هزار کیلومتر که معادل ۳ برابر دور کره زمین است را دویده است .  ))
استاد فاضلی گفت : آخرین رکورد من تا امروز یک ماه پیش در نیم ماراتون تورنتوی کانادا در میان ۵۵۰۰ دونده در ردیف سنی خودم یعنی  ۶۶ سالگی با رکورد ۱ ساعت و ۳۱ دقیقه و ۲۶ ثانیه مدال طلای مسابقه  را کسب کردم .
وی خبرداد : در ۲۶ شهریور امسال در مسابقه بین المللی نیمه ماراتون ۲۱ کیلومتری در شهر استکهلم سوئد که ۱۶ هزار دونده از ۱۰ کشور جهان حاضر خواهند بود به عنوان تنها نماینده ایران شرکت خواهم کرد .
فاضلی می گوید : از اولین مدال تا امروز کل مدال های قهرمانی که در کارنامه ورزشی خود دارم ۲۸ کیلو و ۵۰۰ گرم می باشد .
حسین فاضلی در پایان می گوید : من در مسابقه دو استقامت جام غدیر به عنوان مربی تیم ملی بچه های دونده موسسه عترت بوتراب را تمرین دادم و حاضرم یک هفته در ماه بصورت رایگان دونده شهرستان خوی را بصورت علمی آموزش بدهم و امیدوارم که ( شهرستان خوی )  با این همه استعداد بالقوه به عنوان (  پایگاه دو استقامت کشور ) معرفی شود
[9:27 am, 28/07/2022] Ziba: یکی دیگر از قهرمانان بین‌المللی ایران که در مسابقه دو استقامت جام غدیر در خوی حضور یافتند و بچه های عترت بوتراب را آموزش دادند حسن شیرقوی بود . وی متولد ۳۰ آبان  ۱۳۶۱ اهل مراغه با مدرک دکتری مدیریت ، قهرمان  دو استقامت ماراتن ، صحرا نوردی ، پله نوردی و کوهنوردی ایران و ارتش های جهان ، سرمربی تیم های ملی دو ، نفر هشتم تورنومنت بین المللی سوئد ازمیان ۲۹۵۰۰ نفراز ۱۲۰ کشور ، قهرمان  و مرد کوهستان و مسئول کمیته دوهای استقامت و فوق استقامت کشور در گفتگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی در خوی گفت : ما باید در مورد ورزش تفکر حرفه ای داشته باشیم و تفکر فقیرانه و سنتی جوابگو نیست و کشورهای دیگر ازجمله چین این همه قهرمان در المپیک دارندبخاطر تفکرات حرفه ای آنها در ورزش است.
وی افزود : متاسفانه ما فقط شعار می دهیم الان بایدمرد عمل وارد کار شود تانگذارند جوانان  افسرده شوند.امروز جوانان نیاز به تشویق و انگیزه دارند ودیگر وقت تعارف گذشته و مسئولان باید خودشان با لباس ورزشی در کنار جوانان باشند.
شیر قوی درادامه به ورزش بانوان اشاره کردوگفت:بانوان باید با رعایت شئونات اسلامی ورزش کنند.
ما باید دیدمان برای ورزش بانوان باز باشد چون مقام معظم رهبری فرموده: هرچه قدر می توانید ورزش بانوان را گسترده تر کنید زیرا بانوان باید با حجاب اسلامی وبا قدرت تمام در تمام ورزش ها حضور داشته باشند .
در مسابقه دو استقامت جام غدیر خوی ورزشکاران پسر و دختر
متشکل از بچه های موسسه عترت بوتراب و بخش آزاد جمعا در حدود یک هزار نفر با همراهی اعضای تیم ملی در مسیری به طول ۲ کیلومتر دور پارک ملت به رقابت پرداختند .
در پایان  مسابقه جمعا به ۳۰ نفر از برندگان ( نفرات اول تا سوم ) در هرکدام از بخش پسران و دختران در ۳ گروه سنی لوح تقدیر ، مدال و یک  دستگاه دوچرخه توسط معاون وزیر ورزش و جوانان و دیگر مسئولین ورزشی کشوری ، استانی و مسئولین شهرستانی اهدا شد .
ضمنا در این مراسم با اهدای تندیس مسابقه و لوح از حضور علی فاضلی قهرمان دو استقامت جهان ، سرهنگ توکل رحیمی به عنوان پلیس قهرمان دو استقامت جهان و حسن شیر قوی قهرمان دو استقامت کشور و اعضای تیم ملی دو استقامت تقدیر به عمل آمد .
در پایان مراسم مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان توسط خانم دکتر کاظمی پور
جهت ارتقاء ورزش بانوان خوی اهدا شد .
لازم به ذکر است: شهرستان خوی به عنوان دومین شهرستان آذربایجان غربی با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت و نزدیک به ۶۰ سالن ورزشی و استادیوم و نزدیک به ۱۰ هزار نفر ورزشکار همچون ستاره ای در عرصه ورزش می درخشد .

گزارش: یحیی آقاپورخویی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار