رکورد مصرف برق در آذربایجان غربی نیز شکسته شد/ صنعت برق برای پایداری شبکه همچنان نیازمند همراهی و همیاری مردم است
کد خبر: ۱۰۵۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷ 21 July 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: پیک مصرف شبکه برق زیرپوشش این شرکت از ابتدای سال تاکنون با یک هزار و ۱۹۰ مگاوات در روز چهارشنبه ۲۹ تیر شکسته شد و به اوج خود رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی مهندس طاهر کیامهر از شکسته شدن رکورد مصرف برق در استان خبر داد و گفت: مصرف شبکه برق در شبکه زیرپوشش این شرکت در روز چهارشنبه ۲۹ تیر از یک هزار و ۱۹۰ مگاوات عبور کرد که این میزان مصرف بیشترین مصرف ثبت شده از ابتدای سال تاکنون می‌باشد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های مدیریت مصرف بخش‌های کشاورزی و صنایع با جدیت تمام و با حداکثر همکاری در سطح استان تا این لحظه اجرا شده است؛ بنابراین افزایش مصرف برقی که در هفته اخیر به ویژه روز گذشته شاهد بودیم مربوط به بخش خانگی و استفاده از بار سرمایشی بوده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی ادامه داد: افزایش بی‌سابقه دمای هوای استان در روزهای اخیر موجب شکسته شدن پیک مصرف شده است که در صورت بی توجهی به مدیریت مصرف شاهد شرایط وخیم‌تری برای صنعت برق خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: باتوجه به شکسته شدن رکورد مصرف برق در استان از عموم مردم تقاضا می‌کنیم که در ساعات اوج بار به ویژه ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸، با کاهش روشنایی و استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف، همکاری لازم را برای عبور موفق از پیک بار امسال داشته باشند.
کیامهر با اشاره به اینکه پایداری شبکه برق به طور مستقیم به رفتار مشترکان وابسته است، تاکید کرد: پایداری شبکه برق به رفتار مشترکان در اوج مصرف بستگی دارد و مشترکان به ویژه در بخش خانگی با همکاری در این زمینه می‌توانند پایداری شبکه برق را تضمین کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار