مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: با توجه به خشکسالیهای پی در پی وکاهش میزان بارندگی، بالا رفتن دمای هوا، پدیده ریزگردها مصرف آب را بیش از اندازه نموده است.
کد خبر: ۱۰۵۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳ 20 July 2022

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی، یداله سلطانی افزود: طی چند ماه اخیر فعالیت‌های زیادی جهت تامین آب مشترکین عزیز صورت گرفته، چشمه های بسیاری بهسازی شده است، ، شبکه های فرسوده بهسازی شده اند، خطوط انتقال جدید تعریف و اجرای گردیده، اما نکته غیرقابل انکار این است که منابع تامین آب، محدود هستند و می طلبد که همه، صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب را سرلوحه کار خود قرار دهند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد.

وی یادآور شد: رعایت اصول صرفه‌جویی جزء انکارناپذیری از زندگی ماست، صرفه جویی در مصرف آب برای نجات و دوام زندگی در زمین به عنوان یک اصل اساسی، به نیاز همه ما تبدیل شده است و با مشاهده وضعیت فعلی آب، کاهش بارندگیها و ذخایر آبی لازم است که هر قطره آب را ذخیره کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوی با بیان اینکه ضروریست ، صرفه جویی در مصرف آب را سرلوحه تمام کارهایمان قرار دهیم، تصریح کرد: حفاظت از آب بسیار ساده است و می توانیم اینکار را در خانه از خودمان شروع کنیم ، یک قدم کوچک میتواند صدها لیتر به ذخیره آب اضافه کند و با اقدام هایی به ظاهر کوچک و کم‌هزینه مانند کاهش زمان استحمام، عدم شست و شوی ماشین و حیاط منازل و… مسائل را به گونه ای مدیریت نماییم تا امکان تامین آب برای همه هم استانی های عزیز فراهم شود.

سلطانی تصریح کرد :در اکثر روستاهایی که با کمبود آب روبرو هستیم بیش از نیاز آبی آن روستا تولید داریم ولی انشعابات غیر مجاز ، استفاده از آب شرب در کشاورزی و دامداری با عث کمبود آب در آن روستاها شده است .

وی با بیان اینکه آب شرب همانگونه که از نامش پیداست برای مصارف شرب ، نظافت باید مورد استفاده قرار گیرد افزود :با آب شرب از آبیاری درختان و استفاده های این چنینی دوری کنیم .

سلطانی خاطرنشان کرد : برقراری انشعابات غیر مجاز هم از عرفی جرم بوده و هم از منظر شرعی حرام است و کسانی که اقدام به برقراری انشعاب غیر مجاز میکنند به شبکه و خط انتقال آب خسارت وارد می کنند .

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی گفت : مشکل کم آبی در تمام کشور و به تبع آن در شهرستان خوی وجود دارد و انتظار می رود مشترکین با مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب این شرکت را در گذر از تابستان یاری کنند .

برچسب ها: ارومیه ، خوی ، آب ، صرفه جویی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار