استاندار آذربایجان غربی تامین مسکن و افزایش تسهیلات بانکی در روستاها و توجه به معیشت مردم را از مهم‌ترین برنامه‌های مسئولان استان برای رشد و توسعه روستاها اعلام کرد .
کد خبر: ۱۰۵۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷ 06 July 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، شهرستان ماکو مقصد چهاردهمین سفر آقای معتمدیان استاندار محترم آذربایجان غربی بود

صبح امروز این سفر با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر شروع شد .

بازدید از روستاهای هاسون بزرگ و دیدار با مردم این روستا اولین برنامه استاندار محترم در ماکو بود که در این سفر مدیران کل استانی هم استاندار محترم را همراهی می‌کردند

در روستای هاسون بزرگ کمبود آب شرب و آب کشاورزی مهمترین خواسته اهالی بود که برای تامین آب شرب این روستا از سوی استاندار و مدیرکل آب و فاضلاب شهری قول تامین آب با تانکر در حال حاضر؛ و شروع اجرای طرح آبرسانی به این روستا از محل اجرای طرح آبرسانی ۲۱ روستای منطقه را دادند که تا ۴ ماه آینده این طرح اجرا و به اتمام رسیده و مشکل بی‌آبی در این روستا حل و فصل شود.

روستای قره تپه دیگر روستای منطقه بود که استاندار با استقبال اهالی وارد این روستا شده و در مسجد این روستا با مردم دیدار و گفت و گو کردند

کمبود آب شرب و کشاورزی کمبود نهاده‌های دامی ناتمام ماندن طرح سه هزار هکتاری آبیاری بارانی در این منطقه از جمله مشکلات این روستا از سوی اهالی اعلام شد

آقای معتمدیان استاندار محترم در سخنانی رسیدگی به مشکلات مردم و بررسی مطالبات آنها در روستاهای محروم و کم ‌برخوردار را از اهداف مهم سفرهای شهرستانی خود اعلام کرد و گفت: در سفر ریاست محترم جمهور به استان ۵۰ هزار میلیارد تومان به استان اختصاص یافته است ۲۰ هزار میلیارد تومان در بخش عمرانی و سی هزار میلیارد تومان دیگر هم در بخش اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود با اولویت‌بندی مسائل و مشکلات شاهد رفع مشکلات مردم خواهیم بود افزود: اولویت جدید ما توجه به مباحث اقتصادی و معیشتی و اقتصادی روستایی است و تلاش می‌کنیم جمعیت در روستاها تثبیت شده و شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم .

استاندار آذربایجان غربی تامین مسکن در روستاها و افزایش تسهیلات بانکی در روستاها و توجه به معیشت مردم را از مهم‌ترین برنامه‌های مسئولان استان برای رشد و توسعه روستاها اعلام کرد .

آقای معتمدیان شهرستان ماکو را به سبب منطقه آزاد و مرز و پایانه پایانه بزرگ مرزییکی از شهرستانهای مستعد در استان نام برد که برای رشد و پیشرفت با تلاش مسئولان باید توسعه یابد.

در این سفر استاندار آذربایجان غربی یک واحد زمین چمن ورزشی به جوانان روستای قره تپه اهدا کرد

روستای مرزی و عشایری یارم گریه دیگر روستایی بود که استاندار آذربایجان غربی به همراه مدیران کل در این روستا حضور یافتی و در مسجد این روستا و اهالی بصورت چهره به چهره دیدار و گفت‌وگو کرد

در این روستا هم استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه پیگیر مسائل و مشکلات روستاییان هستیم گفت : اولویت اول مناطق محروم در استان تامین آب شرب و بهداشتی است.

وی با بیان اینکه با وجود سختی ها تلاش می‌کنیم رضایت مندی مردم را فراهم نماییم افزود: در دورافتاده‌ترین روستاهای مرزی استان با صرف میلیاردها تومان هزینه ؛ گاز رسانی شده و این نشان از خدمت و تلاش همه مسئولان است.

وی واگذاری زمین به جوانان روستا و الحاق به محدوده روستا را از دیگر برنامه‌های استانداری اعلام کرد و گفت : با هماهنگی فرمانداران در کنار واگذاری تسهیلات بانکی برای ساخت واحد مسکونی روستایی و ایجاد واحدهای تولیدی محدودیتی برای الحاق زمین به روستاها وجود ندارد.

دیدار با صنعتگران و سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی و دیدار مدیران کل ادارات با مردم شهرستان از برنامه های امروز استاندار آذربایجان غربی در سفر به شهرستان ماکو است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار