حاتمی معاون قضائی مدیرکل و ریاست حفاظت اطلاعات دادگستری استان در خوی گفت : اجرای عدالت باعث نزول رحمت الهی بر مردم است .
کد خبر: ۱۰۵۳۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۹ 28 June 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مراسم گرامیداشت شهدای ۷ تیر در سالن اجتماعات ارشاد اسلامی خوی با حضور رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان، فرماندار ، شهردار ، دادستان ، اعضای شورای اداری ، اعضای شورای اسلامی و پرسنل دادگستری و شوراهای حل اختلاف برگزار شد .
مرتضی حاتمی معاون مدیر کل و رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری استان در این مراسم بعداز گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و شهید حاج قلی‌زاده و شهید دکتر رفیعی راد گفت : حوزه قضائی خوی بعداز دادگستری ارومیه بزرگترین حوزه قضائی با تعداد شعبه های شورای حل اختلاف و شعبه های دادگستری در استان است .
وی افزود : شهرستان خوی شهر دارالمومنین است ودر طول تاریخ علمای بزرگی را به اسلام و حوزه های علمیه جهان تشییع تحویل داده است که بسیاری از آن علما خدمات شایانی در حوزه قضاوت انجام داده اند و کتب فقهی و قضائی زیادی به رشته تحریر در آورده اند .
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گفت : در شهرستان خوی در۲۲ مسجد پروژه هرمسجدیک شعبه دادگستری و یک شورای حل اختلاف انجام وظیفه می کنند و در سال گذشته ۶ فقره حکم اعدام  با وساطت مسئولین دلسوز به صلح و سازش تبدیل شده و محکومین از اعدام رهایی یافته اند و این مسئله نشان دهنده فرهنگ بالا ،  ایثار و عطوفت قلبی مردم خوی می باشد .
حاتمی در ادامه گفت : اجرای عدالت مایه نزول رحمت الهی است که قضات ما باید در اجرای عدالت حضور خدا را در کار خود با تمام وجود حس نمایند .
و این کار به اجرای قانون و عدالت کمک بسیاری می کند و باعث خوشنودی خداوند و نزول رحمت و شفقت الهی بر همگان می‌شود و ما همیشه باید در جهت رضایت خدا تلاش نماییم تا مورد خشم و غضب پروردگار قرار نگیریم .
وی افزود : رعایت قانون در دادگستری فصل الخطاب است که اگر قانون برای همه یکسان اجرا شود همه مردم از دستگاه قضایی راضی برمی گردند.
البته این طبیعی است که وقتی دو نفر به دادگاه مراجعه می کنند یکی ناراضی برمی شود ولی آن هم در عمق جان خود از اجرای عدالت خشنود شده و به دستگاه قضایی امیدوار می‌شود.
مرتضی حاتمی در پایان سخنان خود خطاب به کارکنان دادگستری گفت : در برخورد با مردم صعه صدر داشته باشند و با عدالت و خشرویی برخورد نمایند که این کار از دستورات مظهر عدالت امیرمؤمنان علی ع است .
حجت‌الاسلام قاسم خانی امام جمعه خوی دراین مراسم  گفت : مسند قضاوت جزو مناصب حکومت اسلامی است .
وی افزود : جایگاه قضاوت جایگاه پیامبر و امامان معصوم است وقضات ما باید متوجه باشند که در چه جایگاهی قرار گرفته اند .
امام جمعه خوی تاکید کرد : قضات باید عدالت را رعایت کنند تا مردم به دادگستری امیدوار باشند و برای احقاق خود به دادگستری مراجعه نمایند .
وی افزود : اگر مردم از عدالت قضات ناامید شوند از عدالت ناامید می‌شوند .
کاظمی فرماندار خوی نیز در مراسم سالگرد شهدای ۷ تیر گفت : شهید دکتر بهشتی فرمود : ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت .
کاظمی افزود : ما در ۸ سال دفاع مقدس ۲۱۹ هزار شهید داده ایم و برای هرپست دولتی ۷ شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده ایم و مسئولین ادارات مخصوصا قضات محترم و پرسنل دادگستری باید این مسئله را به یاد داشته باشند که برای هر منصب ۷ شهید داده شده است و اگر در کار خودشان خیانت کنند اول به شهدا و بعد به ملت ایران مدیون هستند و در درگاه عدل الهی نیز باید جوابگو باشند
در پایان مراسم ریاست حوزه قضائی خوی با تقدیم لوح از کارکنان نمونه دادگستری و دادسرای خوی و نمایندگی های دادگستری در بخش ها تقدیر بعمل آورد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار