برنامه های هفته ازدواج در ارومیه تشریح شد
کد خبر: ۱۰۵۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۲ 28 June 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدحسین حسنی گفت: هفته ازدواج امسال ١٠ تا ١۶ تیرماه خواهدبود که براساس برنامه ابلاغی روزشمار آن «ازدواج بهنگام، آگاهانه، آسان پایدار»، «مشاوره پیش از ازدواج، زندگی پایدار»، «خیرین، ترویج و تسهیل ازدواج»، «آموزش مهارتهای زندگی، جامعه سالم»، «ازدواج، ترویج فرزندآوری، جامعه پویا و بالنده»، «فضای مجازی ، سواد رسانه ای، آگاهی بخشی به جوانان» و «سبک زندگی اسلامی-ایرانی ، خانواده با نشاط» نام گذاری شده است.

وی گفت: متاسفانه در ۱۵ سال اخیر آمار ازدواج کاهش و آمار طلاق افزایش که این مورد به یک مسئله اجتماعی تبدیل شده است و با توجه به اینکه خانواده جایگاه ویژه ای دارد باید برای مقابله با این آسیب گسترده اجتماعی مقابله و برای بهبود شرایط تلاش کرد.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بالا رفتن آمار طلاق و کاهش ازدواج، آسیب‌های جدی به جامعه وارد می‌کند و برای تغییر این وضعیت این موضوع را باید به عنوان یک موضوع مهم در بین آحاد جامعه حساس‌سازی کرد که رسانه‌ها نیز یکی از مهم‌ترین بخش از این فرهنگ‌سازی هستند.

حسنی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۳۰۰ کارگاه پیش از ازدواج در استان برگزار شده و این کارگاه‌ها امسال نیز برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در این کارگاه‌ها ۴۷۲۰ نفر آموزش دیده اند و سال گذشته بدلی وضعیت کرونایی، برگزاری کارگاه‌ها به دو صورت آنلاین و حضوری بوده است.

وی در خصوص وام‌های ازدواج پرداختی نیز گفت: امسال و تا پایان اردیبهشت‌ماه، از ۲۵۳۶۶ مورد ثبت‌نامی برای دریافت وام ازدواج تعداد ۲۱۲۰۳ فقره پرونده تکمیل شده و از این تعداد ۳۷۵۹ فقره معادل ۱۸ درصد وام پرداخت شده ومتقاضی در صف ۱۷۴۴۴ نفر هستند

حسنی گفت: برهمین اساس بالغ بر ۴ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال وام پرداخت شده است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی افزود: در سال گذشته از ۵۳۰۶۶ متقاضی وام ازدواج، ۴۷۱۸۶ فقره وام پرداخت شد که معادل ۸۹ درصد بالاتر از متوسط کشوری ۸۷ درصدی بوده است.

حسنی فروش وام ازدواج را یکی از آسیب‌های جدی این حوزه عنوان و اضافه کرد: باید برای رخ ندادن چنین اتفاقاتی فرهنگ‌سازی کرد.

حسنی درخصوص برنامه ها گفت: برگزاری جشن سالروز ازدواج و تجلیل از فعالین و خادمین حوزه ازدواج، برگزاری چهارمین پویش ملی ازدواج جوانان با همراهی خیرین، برگزاری کمپین آموزش و مشاوره رایگان در سراسر کشور، برگزاری کمپین های رسانه ای، استفاده از برنامه های الگوساز و ظرفیت های فرهنگی استان و برگزاری نشست های تخصصی با صاحب نظران توسط رسانه ها از اهم برنامه های هفته ازدواج است.

وی گفت: در هفته ازدواج جشن سالروز ازدواج به منظور گرامیداشت روز اول ذی الحجه همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در ۳ حوزه برگزار خواهدشد.

وی ادامه داد: تجلیل از فعالین و خادمین حوزه ازدواج یکی از برنامه‌های مورد توجه است که قرار است از خیرین تامین کننده جهیزیه، مسکن ساز، استاد و مربی فعال و موثر، ائمه جمعه، خبرنگار، مشاور و روانشناس، واسطین ازدواج، تولیدکنندگان کتب کلیپ و محصولات فرهنگی و رئیس شعب بانک در این زمینه قدردانی کرد.

حسنی افزود : تجلیل از دستگاه های دولتی و غیردولتی مرتبط با امر ازدواج و همچنین قدردانی از زوجین موفق دارای ویژگی بارز و الگوساز نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است که قرار است از زوج‌ها در زمینه‌های زوج دانشجو، زوج ورزشکار ، همسر شهید آزاده و جانباز، زوج روستایی و عشایری فرهیخته، زوجین گروه های خاص، زوج کارگر‌موفق، معرفی و الگوسازی زندگی های موفق و پایدار با آغاز ساده زندگی، تقدیر از زوجین موفق و فعال سازمان های مردم نهاد و معرفی الگوهای موفق در دوران کرونا مورد تجلیل قرار بگیرند.

خبرنگار: علی دستوان گشایش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار