امامی رئیس حوزه قضائی خوی گفت : در طی یکسال گذشته ۴۱ هزار پرونده در حوزه قضائی خوی بررسی و مختومه شده است .
کد خبر: ۱۰۵۲۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۶ 22 June 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، بمناسبت هفته بزرگداشت قوه قضائیه نشست خبری رئیس حوزه قضائی خوی با خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد .
عباسعلی امامی رئیس حوزه قضائی خوی در این نشست به خبرنگاران گفت : در طی یکسال گذشته ۴۱ هزار پرونده در حوزه قضائی خوی بررسی و مختومه شده است .
وی افزود : از تاریخ اول تیرماه ۴۰۰ تا حال ۴۰۹۸۰ پرونده به دستگاه قضایی وارد شده و ۴۱۰۰۲  پرونده بررسی و مختومه شده است که ۲۲ پرونده مربوط به پرونده های پیر می باشد که همکاران دادگستری با تمام مشکلات کرونایی در یکسال اخیر توانستند ۱۰۰درصد این تعداد را بررسی نمایند .
وی تاکید کرد در بررسی پرونده ها ، پرونده هایی که طرفین دعوا از ۲۰۰ نفر بیشتر می شدند مثل پرونده های تقسیم  ترکه معمولا در بعداز ظهر ها تا شب رسیدگی می شد که اولویت کاری همکاران عدم تضییع حق طرفین دعوا بود .
امامی در ادامه گفت ؛ یکی دیگر از اولويت هاي کاری دستگاه قضا صیانت از بیت المال است که دستگاه قضایی با ورود به مسئله از حقوق شهروندان و بیت المال دفاع کرده و مانع ازبین رفتن بیت المال شده است از جمله این موارد پیگیری سالن تشریح پزشکی قانونی خوی بود که به نتیجه مطلوب رسید و بسیاری از مشکلات مردم در این زمینه حل میشود .
وی افزود : ۹۸ درصد ساختمان سالن تشریح پزشکی قانونی پیشرفت دارد که در ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد .
رئیس دادگستری خوی به پرنده های جرایم خشن اشاره کرد و گفت : با همکاری نیروهای اطلاعاتی ، امنیتی و انتظامی به تمام پرونده های جرایم خشن که امنیت جانی و اجتماعی شهروندان را به خطر می انداختند رسیدگی شده و احکام لازم صادر شده است .
وی در این زمینه تاکید کرد : به هیچ اراذل و اوباشی اجازه نمی دهیم تا امنیت اجتماعی شهر را به هم بزنند .
امامی به صیانت از منافع عمومی مردم اشاره کرد و گفت : برخی از فعالیت های غیر قانونی بنگاه های غیر قانونی اقتصادی بصورت هرمی که در حال سوء استفاده از منابع مالی شهروندان بودند با ورود به موقع دادستانی به مسئله جلو یک فاجعه اقتصادی بر علیه شهروندان گرفته شد و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند .
رئیس دادگستری خوی بهمعضلات فضای مجازی اشاره کرد گفت : عده ای به عنوان کانال گردان با فعالیت های غیرقانونی و غیر مجاز و بدون پشتوانه حریم مقدس اهل قلم را مورد تعرض قرار می دهند ومدیران شهری را تخریب می نمایند و خدمات آنها را سیاه نمایی می کنند .
وی از مردم خواست دروغ های کانال های معاند را باور نکنند و اطلاعات را ار منابع موثق و معتبر دریافت نمایند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار