رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به کاهش ۶ درصدی جرائم در استان بر لزوم اعمال اقدامات پیشگیرانه برای کاهش ۵۰ درصدی پرونده‌های ورودی تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ 22 June 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در شورای حفظ حقوق بیت المال گفت :کاهش ۶ درصدی جرائم ناشی از تحرک و پویایی دستگاه قضاء  و تلاش کارکنان خدوم در آذربایجان غربی است.

ناصر عتباتی افزود:کمبود نیروی انسانی بزرگترین مشکل دادگستری آذربایجان غربی است با کمترین تعداد قاضی بیشترین میزان مختومه کردن پرونده ها را بدون اطاله دادرسی داشتیم.

وی افزود : ناگزیر هستیم به سمت اقدامات پیشگیرانه برویم بیشترین جرائم ما در استان شامل دعوا ، توهین و تهدید قابل پیشگیری است که درصورت اقدام به موقع بیش از ۵۰ درصد ورودی پرونده ها کاهش پیدا خواهد کرد.

عتباتی در ادامه گفت  هیچ محدودیتی برای افزایش برنامه های پیشگیری نداریم به خصوص در حوزه حقوق بیت المال از زمین خواری گرفته تا آب و مرتع  در کوه سیر چندین هزار متر اراضی دولتی را تصرف کرده بودند و تا کنون هیچ کسی پیگیری نکرده بود ولی ما ورود کردیم.

وی با بیان اینکه برای تمام تخریب ویلا باغها خودمان ناراحت میشویم چون میدانیم طرف همه سرمایه اش را گذاشته است افزود :اما ناگزیریم برای جلوگیری از نابودی کشاورزی این کار را انجام بدهیم اگر در سالهای قبل اقدامات پیشگیرانه انجام میدادیم امروز مجبور به تخریب نبودیم.

 

رئیس دستگاه قضا گفت : چه معنا دارد حاشیه رودخانه های همچون شهرچایی و باراندوز چای تصرف شود و ما سالها بی خبر باشیم مگر میشود مقابل تصرف کنندگان سکوت کرد این همه سال‌! پرونده ای داشتیم که طرف زمین خود شهرداری را تصرف کرده است و بعد یکسال به خود شهرداری فروخته است این نهایت بی تفاوتی  مدیران است مگر میشود بیت المال به این راحتی خرید و فروش شود پس اقدامات پیشگیرانه کجاست ؟ اقدامات تنبیهی کجاست ؟

عتباتی در بخش دیگری از سخنانش گفت  هر مدیری در حوزه تخصصی خودش میتواند نخستین مرحله پیشگیرانه را انجام دهد . نگذارید کار به دادگستری ها برسد شما مدیران میتوانید حلقه نخست پیشگیری باشید به کمک همه شما مدیران برای رسیدن به اهداف پیشگیرانه نیاز داریم  ما در دادگستری عزممان را برای برخورد با کسانی که چشم طمع به بیت المال دوخته اند جزم کرده ایم به احدی اجازه دست درازی به بیت المال را نخواهیم داد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار