نشست خبری دادستان دیوان محاسبات کل کشور در ارومیه
دادستان دیوان محاسبات کل کشور با حضور در خانه مطبوعات آذربایجان غربی در ارومیه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
کد خبر: ۱۰۵۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۰ 16 June 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، آقای علی کامیار در این نشست خبری به تشریح دستاوردهای دیوان محاسبات در دوره جدید مدیریتی این نهاد نظارتی پرداخت و گفت؛ رهبر معظم انقلاب با تمجید از فعالیت های این مجموعه از سال 1399 تاکنون، حرکت دیوان محاسبات کل کشور را چابک، فعال و خوب ارزیابی کرده اند که تعبیری ارزشمند است.


وی خاطرنشان کرد فعالیت اصلی دیوان محاسبات کل کشور در این مقطع زمانی بر مبنای دواصل فناورانه و مردم پایه بودن کارها طراحی شده است و بر همین اساس با طراحی سامانه های تخصصی و تلفن 198 برای دسترسی به اسناد مالی دستنگاه های اجرایی و ارتباط پویا با مردم به دستاوردهای قابل توجهی رسیده ایم.


دادستان دیوان محاسبات کل کشور ورود این نهاد نظارتی به موضوع ترک فعل مدیران دستگاه های اجرایی را موضوعی بسیار حائز اهمیت خواند و گفت؛ دیوان به جای مچ گیری کمک و دستگیری از مدیران را سیاست کاری خود می داند و یکی از ابتکارات این نهاد نظارتی در حوزه پیشگیری برگزاری جلسات تبیینی برای وزرای جدید است تا مشکلات قبلی وزراتخانه های به آنها گوشزد شود.


آقای کامیار به موضوع نظارت بر صنعت خوردرو در کشور و ترک فعل مدیران شرکت های خودرو ساز گفت؛ سهم دولت در شرکت های خودروساز ناچیز است و دیوان محاسبات نمی تواند به طور کامل به این موضوع ورود کند ولی به صراحت می توان گفت که کیفیت لازم در تولید خودروهای داخلی پائین است و امیدواریم با واردات خودرو و رقابتی شدن این موضوع مشکل کیفیت در خودروسازی کشور برطرف شود.


وی در خصوص بررسی مسائل مدیریتی در خصوص دریاچه ارومیه نیز گفت؛ رسیدگی به اقدامات ستاد احیای دریاچه ارومیه در دیوان محاسبات کشور به عنوان یک موضوع فراملی آغاز و محرز شده است که پیشتربرای احیای دریاچه ارومیه بیش از آنچه اعتبار هزینه شده باشد، تبلیغات شده است که بررسی مسائل مختلف آن ادامه دارد.


دادستان دیوان محاسبات کل کشور به مسائل مدیریتی و برخی مشکلات استان نیز اشاره کرد و در پاسخ به سوالی مبنی بر اختصاص نیافتن 15 درصد از درآمدهای آزادراه ارومیه – تبریز برای تعمیر و نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه نیز گفت؛ بنا به بررسی های مدیرکل دیوان محاسبات استان این موضوع با جدیت در تهران پیگیری خواهد شد و اجازه نخواهیم داد ترک فعل و کوتاهی برخی مدیران بروز اتفاقی ناخوشایند در این حوزه را موجب شود.


آقای کامیار در بخش دیگری از این نشست خبری با همراهی آقای جعفری مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان غربی به سوالات خبرنگاران در خصوص دیگر مسائل و مشکلات مدیریتی در استان از جمله وضعیت ساخت رینگ دوم کمربندی ارومیه و اختلافات متولیان این طرح بزرگ، بلاتکلیفی در ساخت یک مجتمع مسکونی در ارومیه، موضوع سیب درختی و مشکلات باغداران و صادرکنندگان، نبود متولی استانی برای احیای دریاچه ارومیه پاسخ داد.


وی همچنین در پایان گفت به نظر می رسد در آذربایجان غربی برای پیگیری امور، حل مسائل و مشکلات، همت و هم افزایی بیشتری لازم است و از خبرنگاران خواست در خصوص فرهنگ سازی برای رشد مطالبه گری و تقویت اراده جمعی برای حل مشکلات با رعایت اصل بی طرفی تلاش کنند.


آقای کامیار از مدیران اجرایی استان نیز خواست برای پاسخ به سوالات مردم در برابر خبرنگاران استان، خود را پاسخگو بدانند که در غیر این صورت مدیران می بایست به سوالات دیوان محاسبات کل کشور پاسخ دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار