آیین افتتاح دفتر استاندارد سازی در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با حضور مدیرکل استاندارد استان و رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۵۰۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳ 14 June 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی در مراسمی که با حضور منصور جلایر مدیرکل استاندارد و غلامرضا منصورفر رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، در پارک علم و فناوری استان برگزار شد، دفتر استانداردسازی با هدف حمايت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنيان، افتتاح و راه‌اندازی شد.
در ابتدای این مراسم منصورفر رئیس پارک علم و فناوری استان ضمن قدردانی از همکاری‌های اداره کل استاندارد استان در زمینه توجه به حوزه دانش بنیان، گفت: افتتاح دفتر استاندارد سازی مستقر در پارک علم و فناوری فرصت مناسبی به منظور گسترش همکاری‌های سازنده و بهره‌مندی شرکت‌های دانش بنیان از کمک‌های کارشناسان این اداره کل به منظور تجاری سازی و تسهیل دریافت علامت استاندارد برای محصولات دانش بنیان است.
وی در ادامه به استقبال مناسب شرکت‌های پارک علم وفناوری از دفتر استاندارد سازی اشاره و عنوان کرد: استاندارد بودن محصولات دانش‌بنیان و تدوین سازوکارهای خاص اعطای گواهی استاندارد به این محصولات می ‌تواند گام مهمی در باز شدن درهای بازار مصرف به روی این کالاهای فناورانه باشد.
*دانش همراه با تولید ثروت نیاز ضروری جامعه امروز
منصور جلایر مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی نیز در این مراسم اظهار کرد: دانش همراه با تولید ثروت نیاز ضروری جامعه امروز است که مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنان خود بر این موضوع تاکید کرده‌اند که تولید ثروت باید از طریق علم و منابع انسانی صورت گیرد و این‌گونه تولید ثروت ارزش بسیار بالایی دارد.
وی ادامه داد: نیاز اساسی جامعه امروز به محصولات دانش‌بنیان بیش از هر زمان دیگری است و قطعا حمایت و توسعه محصولات دانش بنیان همان تولید ثروت از دانش است که بارها مورد تاکید رهبری نیز بوده است.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی ضمن اشاره به بدیع بودن محصولات شرکت‌های دانش بنیان، عنوان کرد: با توجه به اینکه جدید ونوآورانه بودن محصولات از ویژگی‌های اصلی محصولات شرکت‌های دانش بنیان است و سازمان ملی استاندارد پیش از این با محصولاتی سر و کار داشته که اغلب صنعتی و تعریف شده بوده بنابراین فعالیت در حوزه استانداردسازی محصولات دانش بنیان نیاز به همکاری و تعامل بیشتری دارد.
وی اضافه کرد: تا امروز سایر کشورها دانش خود را برای ما فروخته‌اند و در حوزه تولید رقابت کمی داشته‌ایم چرا که تکنولوژی و نوین بودن مبنای رقابت است.
جلایر تصریح کرد: تاکیدات ویژه سازمان ملی استاندارد، توجه به استاندارد سازی محصولات جدید و دانش بنیان می‌باشد که امیدواریم با همراهی و تعامل پارک علم و فناوری آذربایجان غربی شاهد تحقق این مهم در استان باشم.
وی همچنین همکاری در تدوین استانداردهای ملی، آموزش فنی و تخصصی نیروی انسانی و استفاده از ظرفیت علمی، دانشگاهی پارک علم وفناوری در تدوین استانداردهای ملی را از اولویت های اصلی در راه اندازی این دفتر برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار