همزمان با دوازدهمین سفر شهرستانی استاندار آذربایجان‌غربی روند اجرای ۶ طرح راه و شهرسازی جهت توسعه و پیشرفت شهرستان خوی سرعت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۹۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۰ 08 June 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربايجان‌غربی در جلسه شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی با محوریت شهرستان خوی، اظهار داشت: همسو با پیشبرد نهضت ملی مسکن در شهرستان خوی، طرح‌های کلیدی و اثربخش راهسازی در توسعه منطقه از جمله احداث کنارگذر شهر خوی پیگیری می‌شود.
سیدمحسن حمزه‌لو با تاکید بر اینکه این کنارگذر شهر خوی، نقش محوری در ساماندهی و ایمن‌سازی ترانزیت شمال استان دارد، ادامه داد: برای آغاز مطالعات اجرایی این طرح راهسازی ۱۰ میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده که مراحل اجرایی در صورت تخصیص آغاز می‌شود.

وی در خصوص ساماندهی ورودی شهرستان خوی از سمت سلماس به عنوان بخش شمالی کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان تصریح کرد: امسال برای تکمیل این قطعه ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و ساماندهی ورودی شهر از سمت محور فیرورق - خوی نیز با ۳۲ میلیارد ریال اعتبار از دیگر طرح‌های مصوب قابل اجرا در این شهرستان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربايجان‌غربی با بیان اینکه امسال پروژه تعریض و بهسازی محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو وارد مرحله اجرا شده، افزود: ساخت و توسعه این بخش از کریدور بزرگراهی غرب کشور می‌تواند دسترسی به پایانه مرزی بازرگان را تسهیل و تحول گسترده‌ای در زیرساخت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی رخ می‌دهد.

حمزه‌لو درباره دیگر پروژه‌های راه و شهرسازی گفت: ساخت دو کتابخانه در شهرک ولیعصر خوی و شهر زرآباد خوی از دیگر طرح‌های قابل اجرا و مصوب در شهرستان خوی بوده که برای ساخت و توسعه این دو طرح ۶۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

حمزه‌لو به وضعیت طرح احداث سالن تشریح شهرستان خوی با ۷۰ درصد پیشرفت اجرایی اشاره کرد و افزود: مبلغ قرارداد این طرح ساختمانی ۳۸ میلیارد ریال است و در صورت تخصیص اعتبار لازم این طرح تا دهه فجر امسال به اتمام می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار