در سفر معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهرستان خوی از مخازن در دست ساخت این شرکت بازدید و طرح تامین آب شرب شهرستان خوی مورد بحث قرار گرفت .
کد خبر: ۱۰۴۵۸۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰ 20 May 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوی در ابتدای بازدید ضمن خوش آمدگویی گفت : با توجه به جمعیت سیصدو پنجاه هزار نفری شهرستان خوی که نیاز آبی این شهرستان تماما از منابع زیر زمینی با 100 چاه و 60 چشمه تامین می شود این شهر نیازمند تامین آب پایدار از سد آغچای می باشد.
یداله سلطانی افزود : شهر خوی دارای 90 هزار مشترک است که برای هر مشترک باید 1 مترمکعب مخزن ذخیره داشته باشیم که در شهر خوی کمبود 55 هزار متر مکعب مخزن ذخیره داریم که این مخازن نیمه تمام باید بزودی تکمیل تا مشکل کمبود مخزن این شهر مرتفع گردد.
سلطانی خاطر نشان کرد : تا اتمام طرح تامین آب شرب پایدار از سد آغچای باید برای شهرستان طرحهای میان مدت از جمله چاههای فلمن در نظر گرفته شود تا با مشکل تامین آب مواجه نشویم . مدیرعامل شرکت در بخش پایانی صحبتهای خود به پایین آمدن سطح آبهای ایستابی اشاره کرد و افزود : با پایین آمدن سطح آب ایستابی کیفیت آب شرب نیز کاهش پیدا می کند .
در ادامه نماینده شهرستانهای خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت :دو رودخانه قطور و الند در شهرستان جاری هستند که سالانه 350 متر مکعب آب دارد در حالی که این شهرستان از چالش آب در قسمتهای شرب ، کشاورزی و صنعت رنج می برد .
عادل نجف زاده افزود : با توجه وابسته بودن اقتصاد شهرستان خوی به کشاورزی برای تامین آب کشاورزی اقدام به حفر بی رویه چاه کشاورزی شده و دشت خوی دشت ممنوعه اعلام شده است .
نجف زاده خطاب به معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: دو استراتژی وجود دارد که یکی از آنها انتقال آب شرب از سد آغچای و دیگری احداث و انتقال آب از سد الند است .
وی افزود : دولت برنامه خود برای تامین آب شرب شهرستان خوی را اعلام تا نسبت به انجام فرآیندها اقدام گردد.
حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور با تشکر از اقدامات انجام یافته افزود : در جلسه شورای اداری شهرستان و همچنین استانی مسایل مطرح خواهد شد و با عنایت رئیس جمهور محترم انشاالله گام های موثری در این زمینه برداشته خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار