مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: به زودی مرمت‌های اضطراری در گنبدخانه مسجد جامع ارومیه آغاز می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ 01 May 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی،  با اشاره به آخرین وضعیت مرمت و احیای مسجد جامع ارومیه اظهار کرد: عملیات مرمت و احیای این مسجد از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و تاکنون نیز ادامه دارد.

وی افزود: بخش‌هایی از گنبدخانه مسجد جامع ارومیه به دلیل بارش‌های انجام شده و نفوذ آب دچار رطوبت شده بود که برای این منظور مرمت‌های اضطراری در این مکان به زودی آغاز می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی ادامه داد: بخش‌هایی از زیر سقف گنبدخانه و گچ‌بری‌های پیرامون و بخش‌هایی از پایین دست دیواره ضلع شرقی گنبدخانه نیاز به تمیزکاری و مرمت‌های موضعی دارد که پیمان‌کار ذی‌صلاح برای اجرای این مرمت‌ها عقد قرارداد شده است.

وی عنوان کرد: در ادامه ساماندهی ساماندهی مسجد جامع ارومیه نحوه ورود و خروج به مسجد، احیای حجرات ضلع شمالی مسجد، انجام مطالعات باستان‌شناسی و ... نیز منظور خواهد شد.

جباری تصریح کرد: در طول چند سال گذشته برا ی حفاظت و نگهداری و مطالعات این مسجد بیش از ۵۰ میلیارد ریال هزینه شده و برای احیا حجرات ضلع شرقی مسجد جامع که از سال ۹۹ آغاز شده ۳۰ میلیارد ریال هزینه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تکمیل اقدامات مرمتی و احیا در مسجد جامع ارومیه حداقل به ۱۵۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار