دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور کیفرخواست 84 نفر از متهمین پرونده فساد مالی شهرداری کلان شهر ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱ 26 April 2022

عتباتی در  گفتگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی گفت: پرونده تخلف در شهرداری ارومیه که در آن تعداد 101 نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفتند، پس از ساعتها کار کارشناسی و اطلاعاتی و قضایی و با زحمات شبانه روزی مجموعه مسئولین قضایی استان از جمله بازپرس ویژه و تحت نظارت دادستان محترم مرکز استان، منتهی به صدور قرار جلب به دادرسی و متعاقب آن صدور کیفرخواست 84 نفر از متهمین گردید.
وی افزود: اتهامات اصلی این افراد شامل ارتشاء، اختلاس و تضییع حقوق بیت المال هست که پس از تفهیم اتهام و جمع آوری ادله و مدارک و دلایل مکفی منجر به صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست گردید.
رئیس شورای قضایی استان اظهار داشت: از میان ۸۴ نفر مذکور تعداد ۳۵ نفر از کارکنان شهرداری ارومیه بوده و تعداد ۲۳ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در دوره های سوم، چهارم، پنجم و ششم می باشند و تعداد ۲۶ نفر از متهمان نیز از اشخاص خارج از شهرداری اعم از پیمانکاران و ... می باشند.
عتباتی ادامه داد: وفق مقررات با صدور کیفرخواست متهمینی که قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست آنها بر اساس قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری صادر شده است و از سمت خود تعلیق خواهند شد.
مقام ارشد قضایی استان در پایان تاکید کرد: دستگاه قضایی درخصوص حقوق بیت المال و مردم با هیچ کسی یا مقامی تعارف و مماشات ندارد و هیچ گونه تضییع بیت المال و حقوق مردم را بر نمی تابد و قاطعانه با آن برخورد می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار