مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی ؛با اشاره به وجود دو هزار و 900 آبادی در آذربایجان‌غربی بیان کرد: از این تعداد دو هزار و 700 آبادی بالای چهار خانوار هستند و 258 هزار و 445 واحد مسکونی نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارند
کد خبر: ۱۰۴۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۲ 20 April 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، بدلی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین مسکن برای نیازمندان و اقشار محروم به ویژه روستاییان است اظهار داشت: با آغاز جنگ تحمیلی، بازسازی مناطق جنگ‌زده به بنیاد مسکن محول شد که از جمله آن بحث بازسازی مناطق سانحه‌دیده از سیل، زلزله و صدور سند برای اماکن روستایی و همچنین اجرای طرح هادی برای روستاهای بالای 20 خانوار بوده است.

وی با اشاره به ساخت مسکن مهر تصریح کرد: در سال 88، احداث مساکن مهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت توسط دولت به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی محول شد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: با توجه به اینکه ایران جزو 10 کشور بلاخیز دنیا محسوب می‌شود، بسیاری از اماکن روستایی یا کم‌دوام ساخته شده و یا تاب‌آوری کمی در سوانح دارند بنابراین دولت 20 هزار مسکن روستایی را با استفاده از تسهیلات بانکی اندک، تقویت کرد.

وی افزود: براساس اعتبارات تخصیصی، در ابتدای کار سهم بنیاد مسکن از پنج هزار آغاز و هم اکنون در دو ساله اخیر به ساخت 13 هزار مسکن روستایی رسیده است.

بدلی با اشاره به وجود دو هزار و 900 آبادی در آذربایجان‌غربی بیان کرد: از این تعداد دو هزار و 700 آبادی بالای چهار خانوار هستند و 258 هزار و 445 واحد مسکونی نیز نیاز به مقاوم‌سازی دارند.

وی با اشاره به ساخت مساکن برای افراد تحت پوشش کمیته امداد اظهار داشت: خوشبختانه سال گذشته سه هزار واحد برای محرومان ساخته شد و تا پایان شهریور و یا سه ماهه نخست امسال این واحدها به پایان می‌رسند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به وجود تسهیلات مسکن برای خانوارهایی که بالای دو معلول وجود دارد بیان کرد: بازپرداخت این تسهیلات 20 ساله بوده و در مدت سه سال با سود پنج درصد تحویل می‌شود.

وی از مطالعات طرح هادی روستایی خبر داد و گفت: افق طرح 10 ساله است و طرح‌ها و نقشه راه در اختیار دهیاران قرار گرفته که هر 10 سال یک بار براساس نرخ جمعیت، بازنگری می‌شود.

بدلی در ادامه با اشاره به تخصیص قیر یارانه‌ای با مشارکت دهیاران در سه چهار سال گذشته تصریح کرد: در این راستا بیش از 750 عملیات آسفالت‌ریزی در بیش از چهار میلیون و 750 هزار معبر انجام شده است.

وی از صدور سند روستایی خبر داد و بیان کرد: در این رابطه در روستاها و نیز شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت که بیش از70 درصد آن درخواست دهند، سند مالکیت برای آنها صادر می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار