مدیر عامل آب و فاضلاب شهرستان خوی در سخنانی در پیش از خطبه های نماز جمعه به اهمیت آب و چالشهای این شرکت پرداخت .
کد خبر: ۱۰۳۹۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ 16 April 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، یداله سلطانی در ابتدای سخنان خود ضمن قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مهمانی خدا عرایض خودم را در رابطه با مسایل مختلف پیرامون آب آغاز می کنم .
وی افزود : همان طور که استحضار دارید آب در دنیا با اضافه شدن جمعیت جان از سال های قبل به چالش بزرگ تبدیل شده است و کارشناسان جنگ آینده را جنگ آب پیش بینی کرده اند .
سلطانی تصریح کرد :اندازه آبهای جهان ثابت مانده ، جمعیت هم روز به روز افزایش پیدا می کند و همین مسئله با عدم رفتار درست در قبال آب تبدیل به تنش آبی در بیشتر نقاط جهان شده است .بطوری که در شهر خوی سطح ایستابی چاههای آب روز به روز پایین تر می رود و از منابع آب زیر زمینی کاسته می شود.
رئیس هیئت مدیره شرکت مهمترین مسئله در این مورد تغییر رفتار است باید مصرف آب را مدیریت کنیم که اگر چنین نباشد با چالش جدی مواجه خواهیم شد .علما و بزرگان ما هم به صرفه جویی در آب تاکید کرده اند اکثر شماها فیلم وضو گرفتن آیت ا.. خویی با یک لیوان آب را دیده اید انتشار این فیلم در سال ها قبل نشان از توجه دین و علمای دینی ما برای صرفه جویی در آب و هشدار در مورد کمبود منابع آبی بود.
مدیرعامل شرکت گفت : لفظ آب که معادل عربی آن «ماء» ۶۳ بار در قرآن آمده است، اين آيات اشاره دارند كه عرش خداوند بر روى آب بوده و حيات همه جان‏داران به آب وابسته است و نيز از نقش‏هاى گوناگون آن در زمين از احياى زمين، سرسبزى طبيعت، رويش گياهان رنگارنگ، پيدايش مراتع، مزارع و باغ‏ها با درختان مختلف و انواع گوناگون ميوه‏ها، سخن رفته است.
وی گفت : ارزش واقعی آب در مقابل آنچیزی که بعنوان آب بها پرداخت می شود بسیار ناچیز است و شاید هم یکی از دلایل اینکه در مصرف آب مدیریت انجام نمی شود همین است .
سلطانی افزود : هر فرد بعنوان یک شهروند و بالاتر از آن بعنوان یک انسان باید آب را مسئولانه مصرف کند و به اشخاصی هم که درست مصرف نمیکنند بعنوان وظیفه شهروندی و هم شرعی تذکر بدهد .
تا زمانی که خودمان نخواهیم تغییر رخ نخواهد داد و باید از خودمان شروع کنیم . با انجام یکسری کارهای ساده که همه از آن اطلاع داریم می توانیم در مصرف آب تا حد زیادی صرفه جویی کنیم این صرفه جویی از لحاظ اقتصادی به هر خانوار نیز کمک می کند .
رئیس هیئت مدیره شرکت گفت : یک مسئله مهم که اینجا میخواهم مطرح کنم تشکر از تلاش های واقعی همکارانم در شرکت آب و فاضلاب در زمان کرونا بود . که با افزایش مصرف 30 درصدی مواجه شدیم و منایع تامین آب شهرستان همان منابع قبلی بودند که با تلاش جهادی و شبانه روزی دست در دست هم کمک به برقراری آب شرب سالم و بهداشتی کردن در روزهای کرونایی با افتخار در کنار شما بودند.
کلام آخر من در این بخش به این نقطه است که تمام اقسام انرژی جایگزین دارد
به جز آب مثلا گاز نباشد ، نفت ، زغال سنگ و ... استفاده می شود برق نباشد از آتش برای روشنایی استفاده می شود اگر آب نباشد چه ؟
وی بخش دوم سخنان خود را به مسئله یاری مردم در کمک به شرکت آب و فاضلاب در اجرای خدمت رسانی پرداخت .
سلطانی تصریح کرد : شرکت آب و فاضلاب یک شرکت خودگران است که با درآمدهای حاصله از آب بها و فروش انشعابات به اجرای پروژه های خود می پردازد البته اجرای پروژه های آبرسانی هزینه بر است و انجام این پروژه ها صرفاً با بودجه دولتی امکان پذیر نیست.
مدیر عامل شرکت گسترش خدمات آب و فاضلاب در شهرهای و روستاهای شهرستان در گرو پرداخت به موقع قبض آب بهاء دانست و افزود : این شرکت با وصول مطالبات خود از مشترکان، قادر خواهد بود خدمات با کیفیت تری در اختیار مشترکین تحت پوشش خود قرار دهد.
رئیس هیئت مدیره شرکت در ادامه به تشریح عملکرد این شرکت در 2 سال گذشته پرداخت .
وی افزود : شرکت آب و فاضلاب دارای سامانه 122 می باشد . که با شماره گیری 122 با این سامانه میتوانید هر گونه اتفاق آب ، فاضلاب ، شکایت ، انتقاد ، پیشنهاد ، ثبت رقم کنتور، اضافه کردن شماره موبایل برای دریافت قبوض خود و .... را با مرکز در میان بگذارید .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار