در یکسال اخیر انجام شد؛
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال 1400 تعداد 8 هزار و 515 گواهي انطباق کالای صادراتی و وارداتی در این استان صادر شده است.
کد خبر: ۱۰۳۸۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲ 11 April 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی منصور جلایر از صدور بیش از 8 هزار و 500 گواهی انطباق کالای صادراتی و وارداتی توسط این اداره کل در سال گذشته خبر داد و گفت: تعداد 8 هزار و 515 گواهي انطباق کالای صادراتی و وارداتی در اين استان طی سال 1400 صادر شده است.
وی افزود: اداره کل استاندارد آذربایجان غربی در راستاي نظارت بر اجراي استاندارد كالاهاي صادراتي و وارداتي بر اقلام مشمول مقررات استاندارد اجباري نظارت كرده و در صورت انطباق كالاها با استانداردهاي ملي، براي آنها مجوز صادرات و واردات صادر مي كند.
مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در ادامه تصریح کرد: از مجموع گواهی‌های صادر شده 7 هزار و 400 گواهی مربوط به ارزیابی انطباق کالاهای وارداتی، یک هزار و 115 گواهی نیز از نوع ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی بوده که از نظر تعداد گواهی‌های صادره، اداره کل استاندارد آذربایجان غربی رتبه چهارم را در بین ادارات کل استانی سطح کشور را دارا می‌باشد.
وی خاطر نشان کرد: کنترل کیفیت کالاهای وارداتی مشمول استاندارد اجباری به منظور حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان داخلی و جلوگیری از ورود کالاهای نا مرغوب خارجی می‌باشد.
گفتنی است استان آذربایجان غربی با دارا بودن 9 گمرک و 6 بازارچه مرزی رسمی و همسایگی با 3 کشور عراق، ترکیه و آذربایجان دارای شرایط خاص از منظر واردات و صادرات کالاها می‌باشد که در همین راستا اداره کل استاندارد آذربایجان غربی مطابق وظایف و مسئولیت‌های قانونی خود ضمن حضور در تمامی گمرکات نسبت به تمامی کالاهای وارداتی و صادراتی مشمول مقررات استاندارد اجباری در مبادی رسمی کالا نظارت دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار