آیین گرامیداشت بیست و سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید علی صیاد شیرازی در مصلی امام خمینی ره ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۳۸۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷ 10 April 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در آیین گرامیداشت سپهبد شهید صیاد شیرازی با اشاره به این که این شهید بزرگوار عاشق شهادت بود گفت: امیر المومنین حضرت علی ع در نهج البلاغه نیز از عشق خودشان به شهادت می فرمایند و با عبارتها و مضامین مختلف بر اهمیت شهادت در مسیر الهی تاکید می کنند.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان این که شهدای انقلاب اسلامی نیز به اهل بیت عصمت و طهارت ع تمسک جستند و شهادت را انتخاب کردند  افزود: رهبر معظم انقلاب در پیام شهادت شهید صیاد شیرازی بر عبارت هایی همچون سرباز صادق و فداکار دین و قرآن بودن، نظامی مومن پارسا و پرهیزکار و انسان پاک نهاد و مصمم و شجاع بودن تاکید داشتند که همگی نشان از عظمت وجودی و شخصیتی این شهید بزرگوار  است.


فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا نیز در این آیین با اشاره به این که در شرایطی که ۱۵ هزار کیلومتر از سرزمین ایران اسلامی در دست دشمنان بود امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی را برعهده گرفت گفت: شهید صیاد شیرازی دانش آموخته مکتب سید الشهدا ع بود و در محضر علمایی همچون آیت ا...  بهاالدینی و امام خمینی ره کسب علم و فیض کرده بود.


امیر سرتیپ حاجیلو افزود: تمام وجود شهید صیاد شیرازی ذوب در ولایت بود و اخلاص و ایمان این شهید بزرگوار برای همه اقشار بهترین الگو و اسوه می تواند باشد.


وی خاطرنشان کرد: شهید صیاد شیرازی خدمات بسیار ارزنده ای در مقابله با عناصر ضد انقلاب داخلی و خارجی انجام داد و عمر خود را وقف انقلاب و اسلام کرد.


فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالغرب نزاجا تصریح کرد: نبوغ نظامی سپهبد شهید صیاد شیرازی در کنار ویژگی های مختلف معنوی و عرفانی این شهید بزرگوار زبان زد خاص و عام بود که این شهید بزرگوار به عنوان محور وحدت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.


همچنین در این آیین از خانواده معظم شهدا جانبازان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس نیز تجلیل شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار