معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی گفت: در سال گذشته بیش از 34 میلیون متر مکعب آب شرب در شهرها و روستاهای شهرستان خوی تولید و بین مشترکان توزیع شده است.
کد خبر: ۱۰۳۸۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۰ 10 April 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی ،توحید احمدی اظهار کرد : این میزان آب در بین ۱۲4هزار و 633 مشترک شهری و روستایی توزیع شده است .

وی افزود: در این مدت تعداد 101 حلقه چاه و 55 دهنه چشمه منابع تامین کننده آب شهرها وروستاها بوده اند که از مقدار آب تولید شده 25 میلیون و 144 هزار متر مکعب در سطح شهر ها تامین و 9 میلیون و450 هزار و 776 متر مکعب در سطح روستاهای شهرستان تامین شده است.
احمدی تامین آب سالم و بهداشتی و رعایت استاندارد را از مهم‌ترین وظیفه شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی خواند و افزود: آب تولیدی پس از استحصال ، گند زدایی ، کلر زنی در بین مشترکان توزیع می شود.
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه یکی از شاخص های رشد بهداشت در هر جامعه ای، برخورداری از آب سالم و بهداشتی است، گفت: در همین راستا ارگان هایی همانند دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب خوی بر صحت و سلامت آب شرب شهروندان نظارت دقیق و کامل دارند و برای گندزدایی آب در ابن مدت بیش از 28 تن مواد گندزدا مصرف و بیش از 110 هزار مورد کلر سنجی آب در شهرستان خوی انجام شده است.
وی بیان کرد: علاوه بر بررسی های آزمایشگاهی و انجام نمونه برداری و آزمون های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی، فعالیت های دیگری نظیر شست وشو و گندزدایی مخازن، خطوط انتقال و شبکه توزیع آب به منظور جلوگیری از رشد باکتری های بیماری زا به طور مستمر انجام می شود.

برچسب ها: ارومیه ، خوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار