در مراسم تودیع و معارفه رئیس دادگستری تکاب
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مقابله جدی و مبارزه قاطع با مولفه های ایجاد ناامنی و ارتقای شاخص‌های امنیتی، از اولویت‌های اصلی دستگاه قضا در کشور و به تبع آن، این استان است.
کد خبر: ۱۰۳۷۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵ 07 April 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ناصر عتباتی در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری و ارتقا شاخص‌های امنیت اولویت دستگاه قضادادستان عمومی و انقلاب تکاب گفت: قُضات دادگستری با بهره گیری از همه ظرفیت ها، زمینه های ایجاد ناامنی روانی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سوء جریان ها را شناسایی کرده و با افراد مخلّ برخورد کنند.
وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۹ پرونده قتل عمد در استان به صلح و سازش ختم شد، اضافه کرد: قاضی ها با همکاری و تعامل با بزرگان و معتمدان شهرها و استفاده از حلقه های جهادی صلح و سازس فرهنگ مصالحه را ترویج و نهادینه کنند.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی ادامه داد: اقدام به موقع و فرصت شناسی در دستگاه قضا بسیار مهم است و کادرهای اداری و قضایی باید با صبوری و شکیبایی حرمت و کرامت مراجعان به شعب دادگستری و دادسراها را رعایت کنند و خدمت به مردم را سرلوحه قرار دهند.
عتباتی با اشاره به اینکه خدمت به مردم در نظام جمهوری اسلامی فرصتی مغتنم است که در دستگاه قضا باید با تلاش مضاعفی صورت گیرد، اظهار کرد: سال گذشته ۲۰هزار و ۹۰۰ پرونده به شعب مختلف دادگستری تکاب وصول شده که بیش از ۲۰ هزار و ۷۰۰ پرونده مختومه شده و باید اطاله روند تحقیقات و دادرسی در تکاب با تمرکز بر پرونده های قدیمی رفع شود.
وی با ببان اینکه اتحاد و انسجام در سطوح مختلف لازمه توسعه تکاب است، تصریح کرد: سرمایه گذاری در بخش منابع خدادادی و معادن و نیروی انسانی و تولید ثروت دانش بنیان برای توسعه تکاب ضروری است از این رو فعالیت معادن در این شهرستان باید معطوف به پرهیز از خام فروشی و ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری باشد.
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: معادن تکاب باید به صورت قاعده مند و با پرداخت همه حقوق قانونی و رعایت پیوست های زیست محیطی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت کنند و مسوولان این شهرستان از جمله فرماندار مانع از خام فروشی مواد معدنی در تکاب شوند.
در این مراسم ابراهیم بابامرادی به عنوان رییس جدید دادگستری و مهدی تقی زاده به عنوان دادستان جدید عمومی و انقلاب این شهرستان معرفی شدند.
در این مراسم از خدمات رحمان برخورداری، رییس پیشین دادگستری که به افتخار بازنشستگی نائل شده و ابراهیم بابامرادی در کسوت دادستان پیشین نیز قدردانی شد.
بابامرادی، ریس جدید دادگستری تکاب پیش از این دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بود و تقی زاده، دادستان جدید نیز قبلا ریاست یکی از شعب قضایی بوکان را برعهده داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار