امانی معاون وزیر راه و شهرسازی در خوی گفت : افزایش سفر به کشور ترکیه از مرز رازی خوی به ۴۸ درصد رسیده است .
کد خبر: ۱۰۳۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۶ 28 March 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، دکتر داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل راهداری کشور در بازیدی از آخرین وضعیت تکمیل پایانه مرز رازی خوی در جمع خبرنگاران و مسئولین شهرستان گفت : طبق آمار سازمان های مربوطه انتظار داشتیم افزایش سفر زمینی از مرز رازی به ۳۰ درصد برسد که خوشبختانه امروز شاهد افزایش ۴۸ درصدی سفرمردم به کشور ترکیه نسبت به سال گذشته هستیم .
وی افزود : با توجه به نزیک بودن ماه مبارک رمضان و پایان تعطیلات نوروزی مردم زمان برگشت به مبدأ خود را جزو سفر تلقی کرده تا دچار مشکلات ترافیکی و تصادفات احتمالی نشوند .
امانی در قسمتی از سخنان خود به بودجه هزینه شده در مرز رازی اشاره کرد و گفت : تا امروز برای احداث و تکمیل پایانه مرز رازی ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و با احتساب هزینه نگهداری کل بودجه احداث پایانه به ۳۵۰ میلیارد تومان می رسد .
وی در باره افتتاح رسمی پایانه تاکید کرد : قرار بود پایانه مرز رازی تا پایان سال ۱۴۰۰ افتتاح گردد که بخاطر کرونا و سردسیری منطقه و عدم تکمیل محوطه های اطراف افتتاح پایانه مرز رازی در پایان اردیبهشت ماه با حضور مسولین کشوری انجام خواهد گرفت .
معاون وزیر راه و شهرسازی در باره تکمیل باند دوم جاده خوی - قطور- رازی اظهار داشت : با توجه به اینکه این جاده ترانزیتی و پایانه مرزی آبروی کشور به حساب می آید تلاش می کنیم تا هرچه سریعتر به اتمام برسد .
امانی راجع به نوسازی ماشین آلات راه سازی نیز گفت : در بودجه سال ۱۴۰۱ بندهای در باره نوسازی ماشین آلات مدرن راه سازی در نظر گرفته شده است که به محض وصول بودجه مربوطه ناوگان ماشین آلات راه سازی را نوسازی کرده و سرعت کار ها را افزایش می دهیم .
عادل نجف زاده نماینده شهرستان های خوی و چایپاره نیز در این بازدید گفت : استراتژیک اقتصادی دولت بر افزایش تبادلات اقتصادی کشور با کشورهای همسایه می باشد که تراز این تبادلات امسال به ۳۰ میلیارد دلار
خواهد رسید .
وی به افتتاح رسمی پایانه اشاره کرد و گفت : با توجه به‌ اینکه یک چهارم پایانه های مرزی کشور در شمال غربی و آذر بایجان، مخصوصا در آذربایجان‌ غربی و خوی وجود دارد در پایان اردیبهشت ماه بزرگترین پایانه مرزی کشور در خوی با حضور وزیر راه و شهرسازی و اگر پروتکل های وزارت خارجه اجازه دهد افتتاح پایانه مرز رازی خوی با حضور روسای جمهور دو کشور ایران و ترکیه انجام خواهد شد .
نجف زاده در مورد بازارچه پایانه نیز گفت : به همت مسولین مربوطه هرچه سریعتر با راه اندازی بازارچه منبع ارتزاق دائمی برای اهالی و جوانان ایجاد خواهد شد .

در این مراسم بازدید مردم کرد جاده قطور از معاون وزیر راه و شهرسازی ، نماینده شهرستان های خوی و چایپاره و همراهان با غذاهای محلی پذیرایی نمودند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار