مراسم گرامیداشت حماسه مردمی دوم بهمن 57، سالروز به توپ بسته شدن مسجد اعظم ارومیه و مقاومت مردمی در برابر رژیم شاهنشاهی، شامگاه پنجشنبه در مسجد دادخواه ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ 21 January 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی؛ در این مراسم، «محمدصادق معتمدیان»  استاندار آذربایجان غربی، «وحید جلال زاده» نماینده مردم ارومیه و رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، سردار «مسعود خرم نیا» فرمانده انتظامی آذربایجان غربی و «نصرالله اسدالهی» از مبارزان انقلابی و از حاضران در صحنه حماسه دوم بهمن ماه به سخنرانی پرداختند.


وحید جلال زاده،رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت:حسنی، مرد بزرگ آذربایجان را بزرگ مردتر از ستارخان و باقرخان میدانم.

وی افزود: حجت الاسلام حسنی عالم دینی بود و پیش از انقلاب اسلامی با اذن مرجع بزرگی چون حضرت امام روح الله الخمینی ره مبارزه خود را بر علیه رژیم ستم شاهی پهلوی آغاز نمود و تا آخرین روزهای عمر پر برکت خود بارها تا مرز شهادت رفتند و همواره دست در دست ولایت و رهبری معظم انقلاب داشتند.

جلال زاده اظهار داشت:مراسمات و بزرگداشت های مردمی حماسه بزرگ دوم بهمن ماه و یادبود مجاهدت های و تلاش های مرحوم حسنی دلاور که آغازگر قیام مسلحانه علیه رژیم ستم شاهی پهلوی بود باید گسترش یابد .

مردم با برگزاری و حضور پرشور خود در این مراسم نشان دادند که همچنان پای آرمان های امام ره و ارزش های انقلاب اسلامی هستند.

وی تصریح کرد:نسل جوان ارومیه را باید با ابعاد شیخ حسنی، بزرگ مرد آذربایجان حماسه بزرگ دوم بهمن و رادمردی و دلاورمردی های نسلی که از خود گذشتند تا امروز ما از عزت ایران و ایرانی بتوانیم سخن بگوییم و جمهوری اسلامی ایران کنشگر فعال در رخدادها و تحولات منطقه و بین الملل باشد آشنا کنیم.


جلال زاده اضافه کرد؛از حضور یکایک مردم در این شبهای سرد در این محفل گرم و صمیمی بزرگداشت حماسه دوم بهمن ماه و مرد بزرگ آذربایجان شیخ غلامرضا
حسنی گرد آمدند، سپاسگزارم.

مدال شجاعتی که در دولت دهم به پاس خدمات و مجاهدت های بزرگ مرد اذربایجان زده شد ، نماد این بود که آرمان های انقلاب همچنان زنده هستند و بزرگ داشته میشوند.

امروز هر سه قوه کشور در تلاش برای رفع مشکلات و دغدغه های مردم هستند .

راه حسنی بزرگ ادامه دارد و مردم همچنان پای کار انقلاب و حاضر در صحنه هستند.

وی در پابان گفت: مردم ایران همچنان به دنبال تحقق کامل آرمان های عدالت طلبی ، مبارزه با فساد و تبعیض و اشرافی گری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار