رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: در استان ۱۲هزار و ۳۹۰ هکتار کشت قراردادی گندم توسط زارعان در حال اجراست که بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ تن مربوط به سازمان تعاون روستایی است.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹ 11 January 2022

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، اکبر کرامتی در جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان آذربایجان غربی که با حضور مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و به صورت وبینار با وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد ،با ارائه گزارشی از وضعیت عملکرد قرارگاه تامین امنیت غذایی  و کشت قرار دادی در استان اظهار کرد: در سال زراعی جاری بیش از ۵۲۰ هزارتن گندم از ۳۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان در صورت وجود شرایط مطلوب تولید خواهد شد که تولید گندم آبی با درصد گلوتن و پروتئین بالا برای تولید نان با کیفیت بصورت کشت های قراردادی در دستور کار قرار دارد.


وی با اشاره به این که شبکه تعاونیهای روستایی ، ظرفیت ها و توانمندی های خوبی  در حوزه ذخیره سازی محصولات کشاورزی، انبارهای چند منظوره، سیلو و انبار را دارا هستند، گفت: حضور این اتحادیه ها در امر توزیع اقلام پر مصرف مردم در سطح استان با توجه به عضویت اکثر مردم در این تشکل ها بسیار مفید و تاثیر گذار خواهد بود.


کرامتی تصریح کرد: 38 اکیپ بازرسی قرارگاه تامین امنیت غدایی در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار استان هستند و با اغاز فعالیت این قرارگاه مشکل توزیع و عرضه مرغ گرم در بازار مرتفع و در حال حاضر ارامش و ثبات در بازار کالاهای اساسی مردم برقرار است .


وی اضافه کرد: در خصوص هم افزایی بیشتر با مسئولین ارشد استانی، تا کنون بیش از 40 جلسه  به صورت تخصصی  و عمومی با مسئولین و واحدهای ذیربط برگزار شده و از ظرفیت خبرگزاری و رسانه ها برای اطلاع رسانی در مورد اهداف و برنامه های قرارگاه تامین امنین غذایی نیز استفاده می شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : خرید تضمینی مازاد تولید کالاهای اساسی و استراتژیک از جمله گوشت مرغ  و دام سبک، برای حمایت از تولیدکنندگان، جلوگیری از نوسان‌های شدید قیمت محصولات، ایجاد تعادل در نظام تولید و تنظیم بازار و جلوگیری از ضرر و زیان تولید کنندگان در دستور کار شرکت پشتیبانی امور دام قرار گرفته است.


وی بیان کرد: هماهنگی با سازمان تعاون روستایی استان در خرید شیر مازاد تولیدی دامداران و مباشری توزیع تخم مرغ اجرا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار